HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Avance Signature 8 mkII
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2005/01/07 :  00:27:27  Show Profile Send svanbo a Private Message
Hej! Någon som kan berätta lite lyssningsintryck av ovanstående högtalare? Vad är ett bra pris begagnat för dem? Tacksam för svar!

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2005/01/07 :  07:55:48  Show Profile Send markih a Private Message
Snällt och fylligt, lite väl basstarkt i mellanbasen och ingen riktig djupbas. Ganska trevligt ljud, speciellt till rock och hårdrock, som ofta har kassa och skräniga inspelningar. Ingen solklar favorit dock.

Bra pris? Lite under 10'?

markih
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2005/01/07 :  17:05:10  Show Profile Send svanbo a Private Message
OK det lät ju sådär... någon annan?
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2005/01/07 :  20:22:53  Show Profile Send Poe a Private Message
Hej Svanbo,
Jag har lyssnat en hel del på "lillebror" Signature 7 mkII och den högtalaren är helt klart en mycket trevlig högtalare. Behagligt och naturligt ljud med engagemang. Saknade dock lite av den lägsta botten, något som borde finnas i 8:an. De bör dock ha ganska mycket utrymme för att inte låta bumliga. Kan för övrigt nämna att Avance har släppt en uppdaterad version(och begränsad upplaga) av Signature som heter mkIII. Detta pga av den stora populariteten här i Danmark enligt tillverkaren.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2005/01/10 :  10:27:30  Show Profile Send svanbo a Private Message
OK intressant! Vet du vad den låg på prismässigt, och om skillnaden var stor mot mkII?
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/01/13 :  13:45:44  Show Profile Send CC a Private Message
Ha ägt ett par dylika
Kan bara rekomendera dem
Diskantåtergivningen är mycket upplöst o ren, en av de bättre jag har hört.
Basåtergivningen är snabb o djup! Hemma hos mig så gick de ner till ca 30Hz med bra volym. Så biosub känns onödigt till dem...
Mellanregistret anser jag vara deras svagaste sida, inte jämfört med andra liknande högtalare, men jämfört med de övriga registren på dem! Med "fel" kablar kan mellanregistret kännas tillbakahållet...

Det är mycket fina element från ScanSpeak som använd i dem o delningsfiltret är seriöst gjort tycker jag.

Jag lyssnar på mycket blandad musik, men visst e de sköna till rock! Man kan spela högt på dem o de är snabba o detaljerade utan att gå överstyr!

Baksidan på dem kan vara att de "talar" om när något är fel på ditt system Man får då lägga tid på att hitta kablar o elektronik som gör dem rättvisa, de är inte så särskilt förlåtande, men detta hänger samman med den fina upplösningen de har
Urustningen runt om bör vara neutral utan några egna exter! Jag har haft dem både i ett vanligt vardagsrum samt i ett akustikreglerat rum o de fungerar ypperligt i båda. Man får naturligtvis ta hänsyn till dess grymma basoutput när man placerar dem

Jag sålde mina för 9500kr vilket jag anser vara ett mycket bra beg. pris då de kostade mig 22000 när jag köpte dem för ca 3-4 år sedan.
Varför sålde jag dem då? Jo ett par Respons Grand stod för dörren De ville in o berätta var skåpet ska så

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000