HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Problem med dvd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fx
Member

50 Posts

Posted - 2005/01/04 :  15:37:36  Show Profile Send fx a Private Message
Jag har en Primare V25 som i dagsläget ändast går som cdspelare vilket hittills har funkat mkt bra. Nu har jag börjat få problem när jag ska spela cd. Ibland när jag matar in en skiva så indikerar den att de spelar skivan men det ända jag hör är brus. Om stannar uppspelningen och sedan startar den så funkar det perfekt. Ibland så börjar eller fortsätter det brusa även när jag tryckt på stop. Det verkar ske helt slumpmässigt då detta inte händer på vissa speciella skivor.

Är det någon som har några tips på vad det kan vara och vad skulle kunna göra åt saken så tar jag gärna emot dessa.

Primare V25 -> Xindak AC-03 -> Arcam AVR200 -> Nordost Super Flatline MkII -> Audiovector Mi1 Super

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2005/01/04 :  16:15:34  Show Profile Send jonsson a Private Message
Isch då, har ochså V25 i dagsläget och har haft i 1.5år tror jag men aldrig några sådana bekymmer.. Ändå har den fått gå ordentligt mycket då jag ser ganska mycket film... Lycka till iaf... testa för skojs skull att byta ingång på förstärkaren å se om problemet kvarstår..

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

axel
Starting Member

33 Posts

Posted - 2005/01/04 :  16:59:40  Show Profile Send axel a Private Message
Jag provade en Primare v20 för ett par år sedan, den hade ett liknande (samma?) brusproblem som du nämner. Jag kontaktade Primare och de sa att det var ett ofarligt vitt brus. Eftersom dvdn inte var min så åtgärdade jag aldrig problemet (ägaren hade också märkt problemet). Jag köpte sedan en brusfri v20.
Mitt tips är att du kontaktar Primare och frågar vad du kan göra åt det.
Go to Top of Page

fx
Member

50 Posts

Posted - 2005/01/04 :  19:35:25  Show Profile Send fx a Private Message
Ska göra det. Nu har problemet inte uppkommit på flera veckor så det är svårt att prova om det finns något som kan fixa problemet :/

Har ytterliggare ett problem; jag kan inte byta spår genom att använda sifferknapparna på kontrollen. När jag provar så låser sig hela spelaren. Den fortsätter spela skivan men det svarar inte på några kommandon föräns jag trycker på stop. Uppspelningen fortsätter ändå men då svarar den på andra kommandon.

Har funderingar på om dessa problem har något att göra med den firmware som jag har nu eller om det är något annar i spelaren som inte är helt friskt.

Primare V25 -> Xindak AC-03 -> Arcam AVR200 -> Nordost Super Flatline MkII -> Audiovector Mi1 Super
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000