HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Behövs surround reciever? DVD spelare har dekoder
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jc-sweden
Starting Member

11 Posts

Posted - 2005/01/01 :  14:30:58  Show Profile Send jc-sweden a Private Message
Har nu en bra 2kanalförstärkare och vill också ha hemmabio. Köpte en ny Thule DVA 120, DVD spelare, och denna har DD och DTS dekoder. Thulen har digitala och analoga 5.1 utgångar. Undrar nu om det fungerar att köpa till extra slutsteg då man kan reglera nivå för var och fördröjning i spelaren

Är nybörjare på hemmabio; länkar och information mottages tacksamt.

Hälsningar, Joakim

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/01/01 :  22:08:10  Show Profile Send Piggen a Private Message
JA!
Visserligen är det ju så som du säger att man KAN sjustera volymen (per kanal) i DVD-spelaren, men detta är ett extremt bökigt sätt att reglera volymen på. Dessutom så handlar det där bara om att dämpa signalen ett antal dB. I värsta fall kan du inte dämpa den tillräckligt mycktet (och då kan det bli väldigt HÖGT).

/Johan

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

jc-sweden
Starting Member

11 Posts

Posted - 2005/01/02 :  10:56:27  Show Profile Send jc-sweden a Private Message
Ja, det blir till att leta efter en bra förstärkare. -Det är ju en djungel därute, men det är viktigt att den låter bra i 2kanal också. Har funderat på Arcam, och ska sondera detta forum efter råd och tips.

Tack för svaret

Joakim
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/01/02 :  16:57:25  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
jag gör som jag brukar, rekomenderar primare SPA20/21. helt klart det bästa jag hört i 2 kanal på en surround stärkare..

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000