HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Preisknall på Behringer DCX2496
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lanzen
Starting Member

33 Posts

Posted - 2004/12/30 :  23:19:44  Show Profile Send lanzen a Private Message
Jag surfade länge runt för att hitta ett juste pris på ett digitalt filter och hittade det här paketet på www.blue-music.de som verkar klart prisvärt:
Behringer DCX2496 + Mikrofon Behringer ECM8000 + Mikrofonkabel = 399€, vilket blev 3800kr inkl frakt till Sverige.

Det skall bli intresant att experimentera med i vinter.

http://www.blue-music.de/shop/oxid.php/sid/f586a2278a65f8da935fb5155058248c/cl/details/cnid/5b53f9e448f44c810.78722661/anid/827402511623495b3.41969732/Behringer-ULTRADRIVE-DCX2496---ECM-8000-Set/

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/12/31 :  16:12:36  Show Profile Send paradigm a Private Message
Priset är klart bra, men du får nog kolla om det är fraktfritt även till Sverige.

Skulle inte bli förvånad om erbjudandet enbart gäller inom Tyskland.

/Roland
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/01/01 :  07:43:33  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
för frakt och försäkring tillkommer € 33:- till annat EU-land.

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

lanzen
Starting Member

33 Posts

Posted - 2005/01/12 :  16:53:12  Show Profile Send lanzen a Private Message
Då var den levererad! Det blev 3865kr totalt inkl frakt (25€) och bankavgift (0 kr med Skandiabanken). Jag beställde kontakter från Hifi-Kit för att konvertera XLR till phono och nu spelar den. Jag har inte hunnit labba så mycket ännu, men ikväll skall jag testa med HFLS-1 som mellan/diskant och mina gamla golvare som bas. Sedan skall det byggas...

Jag såg att de höjt priset nu till 409€ för paketet, men det verkar fortfarande vara ett juste pris för UltraDriven, mic och sladd.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/01/13 :  02:11:03  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Vad är det för skillnad mellan en UltraDrive och en UltraCurve ???

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2005/01/13 :  08:28:01  Show Profile Send Larsen a Private Message
Skillnader är väl en del då den ena är en eq och den andra ett aktivt filter

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

lanzen
Starting Member

33 Posts

Posted - 2005/01/13 :  08:30:17  Show Profile Send lanzen a Private Message
Skillnaderna går att läsa detaljerat om på www.behringer.com, men kortfattat så är UltraDrive ett delningsfilter och UltraCurve en equalizer. De har ganska mycket extra funktioner så de överlappar en del. Det som verkar intressant med UltraCurve är att det finns en funktion för att mäta upp rummet och justera equalizern automatiskt för rak frekvensgång. Jag har bara testat UltraDrive och den verkar väldigt kraftfull för oss som bygger egna högtalare och snabbt vill ha resultat.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/01/13 :  23:38:59  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Ok, så om man vill ha en aktiv rums-kompensering är det UltraCurve som gäller mao.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000