HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Statmat
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/10/07 :  17:41:21  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Hej alla,

Efter de omväxlande diskussionerna om Shakti o.dyl. utrustning skulle jag vilja be den samlade gemenskapen kolla in www.ringmat.com och sen säga vad de tycker..........

Själv måste jag erkänna att jag skaffat en Statmat på skoj, men märker nu att den faktiskt påverkar ljudet....

Kommer inte ifrån att ljudet verkar mera fokuserat, med lite skarpare bas och lite mera resolution. Påpekar att det är frågan om jämförelsevis små skillnader, men ändå hörbara sådana.

Var själv helt klar att utpeka hela grejen som humbug, men inte så säker mera.....

Kommentarer?

Mvh,

Robin

www.highendnews.com

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/10/08 :  21:02:22  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Har faktiskt ingen hört om eller provat denna? Det är ju frågan om en rätt billig grej........

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/08 :  21:41:03  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jovisst har jag provat den, och den ger lite förbättring, men lat som jag är har jag knappt använt den, och nu vet jag inte ens var den är.
Hur den fungerar vet jag ej, men det var hörbart.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/10/09 :  13:50:37  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Roligt att höra att nån annan också provat den....

Tills vidare har jag tyckt att det förbättrade ljudet varit värt besväret, men kanske det förändras i framtiden.....

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/10/09 :  15:57:36  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag använder också statmat framförallt för den ger bättre detaljupplösning och definition och detta är mycket "hörbart" i min anläggning. Ring-mat ska jag definitivt prova när jag hittat en ny skivspelare. Min gamla "dog" tyvärr i förra veckan...

Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2002/10/09 16:45:18
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2002/10/09 :  17:16:43  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Vad är dessa för grejjer?

Har läst om något som heter de mat en kolfiber mojjäng som skulle stabilisera rotationen, minska statisk elektricitet falskt ljus etc.

Är det samma platta eller annat?

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/10/09 :  18:28:37  Show Profile Send lindvall a Private Message
Det är väl denna berömda pryl som Strmbrg lottat ut till höger och vänster?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000