HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare A30.5 vs A30.3 vs A30.2 ???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2004/12/17 :  03:04:27  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Någon som har goda erfarenheter av dessa slutsteg som kan berätta lite om hur stora skillnaderna i prestanda är sinsemellan?

Eventuellt vore lite info om kunkurrenter önskvärt

MvH / Martin

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/12/17 :  11:47:15  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej konkurrenterna är Arcam,Classe´,Myryad,och Rotel. Alla dessa presterar ett mycket bra ljud i flerkanalshänseende,så det får bli att lyssna själv. Det är inte lätt att välja någon framför den andra och i huvudsak så får högtalarna bestämma vilket elektronik som man väljer. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2004/12/17 :  13:38:44  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Ja då får jag väl kolla in även dessa =)

Ingen som jämfört primarestegen mot varandra?

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/12/17 :  14:18:50  Show Profile Send Poe a Private Message
Jag kan bara säga att A30.2 är ett underbart slutsteg

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2004/12/17 :  15:46:26  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Tjena Poe! Ja jag köpte ju din I20 och som du märker så är det uppgradering på gång!

Du säger det alltså.. Hur skulle du vilja beskriva det slutsteget jämfört med I20:n eller eventuellt annan primareelektronik du testat?

By the way, vad kör du för försteg?


MvH / Martin

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)

Edited by - UnholyRishna on 2004/12/18 02:20:28
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/12/18 :  23:24:42  Show Profile Send Poe a Private Message
Tjena,

Om jag inte minns fel så vet du hur A30.1 låter? A30.2 är ju ganska identiskt i ljudet. Jämfört med I20 var det ett stort kliv uppåt, iaf. med mina, ganska strömkrävande Dynaudio 52SE. Om det är multikanal du är ute efter och samtidigt inte kompromissa med 2-kanalsljudet så är väl A30.2 + en A30.3 att föredra framför A30.5. Med 30.2 har du dessutom möjlighet att köra balanserat.
F.n kör jag med ett NAD 160 försteg, som en slags väntan på om jag ska köra flerkanal eller 2-kanal. Blir det 2-kanal så blir det Primares PRE 30 såklart Förresten har du sålt I20:n?

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/12/19 :  11:56:11  Show Profile Send weezer a Private Message
Jag har sagt det men det tål att sägas igen...A30.3 för 6750:- på Bestsound är ett fynd just nu...
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2004/12/19 :  12:00:54  Show Profile Send knoxville a Private Message
Weezer: De är slut...jag har redan kollat upp det. Inte så konstigt då det är halva priset mot andra butiker...

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000