HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Äntligen hemma!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/10/06 :  19:16:47  Show Profile Send David A a Private Message
Ja nu är den äntligen här! TAct RCS 2.2x.... 140 mil, 1 fortkörningsbot och ett jäkla skitväglag. Men nu står den på plats!
Har aldrig varit så spänd på en produkt tidigare, och den lär nog ta mycket av min tid framöver.
Står nu och värmer upp tillsammans med Krellen, och förväntningarna är stora. Tyvärr så ligger nog ribban lite väl högt nu eftersom jag fick chansen att lyssna på Mikaels anläggning. Det bästa och mest helgjutna ljudet jag någonsin hört.

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/10/06 :  19:39:40  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Det blir spännande att läsa hur du får systemet att fungera med stativare+sub. Jag hoppas att vi får en recension på forumet. Möjligheterna i Tacten är ju obegränsade så det tar nog sin tid innan det stämmer helt perfekt. Kul att du uppskattade ljudet i min anläggning.

Inga böter på nedresan i alla fall :-)
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/10/06 :  19:48:42  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message


congratulasions, and celebrations..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Leon
Member

228 Posts

Posted - 2002/10/06 :  20:02:42  Show Profile Send Leon a Private Message
Jagade fram och tillbacka till Arken på samma dag.
Stockholm/Göteborg/Stockholm startade Stockholm 0700
kom fram till Arken 1200 var där till 1530.
Sen stressad hem för att jobba natt börjar 2100.

Då ungefär vid Alingås var jag vittne till en mycket
otäck OLYCKA i en korsning.Längst fram i karavanen
en långtradare sen en volvo 240 med fyra ungdomar
i 20 års åldern. Dom ska tvungen köra om långtradaren fast de inte kan se mötande trafik (Krön) När dom är i jämnhöjd med långtradar
hytten Kommer det från ingenstans en traktor som kört ut i korsningen
framför långtradarn VILKEN CHOCK dom hade inte en chans att vika undan deras fart var uppskattningsvis 120.Traktorn dyker upp fem meter framför dig innan det smäller! INTE EN CHANS att vika undan.
Långtradaren skymde hela korsningen på höger hand.
Mycket blod, brutna ben skallskador chockade människor
stog om det dagen efter i Göteborgs posten.

Varför skriver jag detta; har alltid varit förstjust
i bilar och att åka fort med huvudet!
Men efter denna händelse har jag lugnat ner mig betydligt.
Inga tankar på mera trimmning etc.

Var rädda om er på vägen MVH/Leon
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/10/06 :  20:59:20  Show Profile Send Nagref a Private Message
OT
Hmmm.... Leon det är bra att du berättar det men jag tror att det inte spelar så stor roll egentligen. Vi människor är ju mästare på självbedrägerier och det lugnar nog oss ett tag men...
Själv så försöker jag se igenom sådana saker och inse att jag ändå efter ett tag kommer att köra som vanligt och kan lika gärna göra det omedelbart. Då förlorar jag ingen tid och slipper bli stressad av det. Om det gör att jag hinner fortare till graven eller inte bryr jag mig inte om. Sannolikheten för att jag ska råka ut för en olycka är ändå lika stor...

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/06 :  21:05:32  Show Profile Send n/a a Private Message
Får man fråga vad Mikael2 spelar på där hemma?

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/10/06 :  21:25:01  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jag brukar nästan alltid ta det lungt när jag är ute i trafiken speciellt när jag kör min favoritbil av dom två jag äger tyvär har jag lagerras i maskin och lite andra fel på den så den står still i garaget just nu.

Mikael
Gamla bilar är alltid roligare än nya bilar.

www.selleri.de
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/10/06 :  21:27:38  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
X-ray,

Jag spelar på Wilson WattPuppy 6, Krell FPB450Mcx, Krell HTS 7.1, Wadia 861, Transparent/Nordost kablage.
Jag kör inte Wadian direkt på slutstegen. Har inte gjort några djupa tester av direktdrivning av slutstegen men rent spontant så låter det bättre via försteget HTS.

Systemet låter väldigt bra just nu och Wadian som jag nyligen testade av en ren slump blev det verkliga lyftet som fick systemet att lyfta till nya höjder, pricken över i så att säga.
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/10/06 :  21:54:02  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Låter som en ... ganska så nice anläggning :) Har den någon favoritmusik?

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/10/06 :  22:15:17  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Den spelar all musik bra

Jag njuter just nu av nyutgåvan av The Last Waltz (4 cd) med the Band. Helt otroligt vilka artister som är med The Band på The Last Waltz...Bob Dylan, Clapton, Joni Mitchell, Neil Young, Muddy Waters, Emmylou Harris, Van Morrison med flera.

Den finns också på DVD och DVD-Audio ser jag, bara att köpa!
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/10/06 :  22:19:29  Show Profile Send David A a Private Message
Mikael:
Första intrycket som rent försteg:
Basen är helt otrolig, trots att jag inte kopplat in subben gräver den djupt!. Ljudbilden har växt i både bredd och djup. Och fokus blivit skarpare. Detaljgraden har ökat avsevärt. Beror säkerligen på att omvandlarna håller en mycket högre kvalitet än dom i CD-spelaren. Enda som jag är lite osäker på är mellanregistret som fått en lite mer framhävd klang. Kan vara att filtret som jag hade förut dämpade ut det lite. Men det är ju knappast något problem att fixa med den här! Här finns både filter, kompensation och EQ... bara att skruva
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/10/06 :  23:06:19  Show Profile Send ryst a Private Message
David A: hmmm man kanske borde glida förbi & lyssna, fast jag måste nog hålla på traditionerna och vänta 2år till

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2002/10/06 :  23:22:02  Show Profile Send David A a Private Message
quote:
Originally posted by ryst

David A: hmmm man kanske borde glida förbi & lyssna, fast jag måste nog hålla på traditionerna och vänta 2år till


Ja gör det nån helg så kan vi förena lite nytta med nöje. Det gick ju ganska bra i somras, förutom det där med telefonen då
Det är ju din tur att spåra ur den här gången

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000