HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Advantage Thor årets förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2004/12/08 :  13:01:13  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hi Fi & Musik har utsett Advantage Thor till årets förstärkare med motiveringen:

"En integrerad förstärkare som klarar det mesta - utan att kosta skjortan. Lugn och stabil med gott om kraft och bra attack i anslagen och många bra finesser och funktioner. Testades med genomgående 5:or och 5+ för ljudet i nr 3"

Vi ber att få tacka för berömmet.

mvh

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2004/12/08 :  16:07:23  Show Profile Send Figge a Private Message
Någon som är förvånad?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/12/08 :  16:24:17  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Grattis får man väl säga! Mycket förstärkare för pengarna är det ju utan tvekan.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/12/08 :  19:12:11  Show Profile Send matså a Private Message
Grattis från mig också. Man känner sig stolt att vara svensk

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/08 :  23:31:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Figge: Jag är förvånad... Trodde inte att de vågade dela ut ett sånt "pris"

Snart läge att ge den en längre lyssningssession.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/12/08 23:31:59
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/12/08 :  23:48:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag stämmer in i gratulationskören.

Vänligen, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/12/09 :  05:41:45  Show Profile Send Lepra a Private Message
O en sån gjorde man sig av med...

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/12/09 :  11:26:14  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Knappast förvånande eftersom även föregångaren SAT Amplifix blev vinnare det året. Om det var -99, eller när det var. Men som sagt Bladeliuskonstruktionerna är mycket bra, vilket jag ju iofs redan visste men det är ändå trevligt när andra också inser det. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2004/12/09 11:27:59
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/12/09 :  19:35:27  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
O en sån gjorde man sig av med...


Lepra> Den lär knappast låta varken bättre eller sämre för att den fick en utmärkelse av "svenska MAD"

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/12/09 :  20:11:31  Show Profile Send matså a Private Message
Trist kommentar, herr Rydberg.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2004/12/09 :  22:10:23  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Trist men ack så sann :)

Say's who!?
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/12/10 :  02:35:49  Show Profile Send sker a Private Message
Sanningen kan vara hård ibland

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/12/10 :  06:36:16  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Fortfarande är Thoren värd all beröm enligt min mening. Välbyggd, välljudande och med ett helt ok pris-prestanda förhållande. Finns det bättre för pengarna så vore det intressant att få veta det. PM:a gärna.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/12/10 :  11:45:16  Show Profile Send sker a Private Message
>Dan Brickman
Svårt(provocerande?)att tala om "bättre" och "sämre" vad det gäller ljud, visst finns det några ljudegenskaper som de flesta kan enas om men sen är det ju alltid små detaljer i ljudet som handlar om tycke och smak. Har inte lyssnat just på Thor så jag kan inte utala mig om den
MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2004/12/10 :  13:31:11  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Tyckte Rydbergs kommentar var rätt klockren.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/12/10 :  14:43:32  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Konstigt nog brukar jag höra rätt stora skillnader mellan olika apparater men jag har förstått att det är min hjärna som spelar mig ett spratt eftersom det antagligen är placeboeffekter.

Jag tycker konstigt nog att hifi är så pass roligt att jag kan tänka mig att spendera en del pengar på nya grejer trots att det ju är en bekant sanning att det räcker med en Pioneerdvd, gammalt NADsteg och några PIP-högtalare kryddat med EKK-kabel för att nå nirvana.

Märkligt nog ger dessa apparater inget som helst köpbehov medans en Thor gör det defenitivt. Det värsta av allt är att jag är nöjd med denna ovetenskapliga inställning till min hobby.

Skämt å sido så är jag lite stolt över att vi kan producera så bra hifi i detta land till ett så pass bra pris. Grattis BDG än en gång.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

masund
Member

92 Posts

Posted - 2004/12/10 :  14:46:17  Show Profile Send masund a Private Message
Jag håller med på vad tidskriften tycker.
Men får också ta upp det en annan debattör skrev för ett tag sedan.
Angående tiden för inspelning av bladelius produkter. Han skrev något i denna stilen: " det är inte många som vet hur bra en bladelius produkt verkligen låter, för de har inte haft tid att spela in den". Hade en ny Amplifix under ett år, och den lät väl som bäst när jag skulle till att sälja den. (även mina vänner sa det)
Har i dag en THOR som jag ägt ett halvår och den tycker jag börjar låta ruggigt bra. (enligt mina öron) Sedan finns det ju dem som tycker om ett annat ljud givetvis. För först som sist så är det ju ens egna uppfattningar om ljud man skall gå efter.
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/12/10 :  16:20:24  Show Profile Send sker a Private Message
Hoppas att jag inte låter för negativ eller att det låter som jag har något i mot Bladelius produkter, för det har jag inte, men är Bladelius så stort utomlands?, jag har inte sätt mycket av dessa i de större tidningarna, typ TAS, HiFi+ och Stereophile mfl. Visst Sverige är ett litet land men vi har ju trots allt haft(har?) märken som tex Forsell, som var och är mångas referenser världen över. Inget negativt, men hur går det för Bladelius utanför Sveriges gränser?
MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2004/12/10 :  17:29:12  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Snart går det förhoppningsvis ännu bättre, se annan tråd om ny exportchef....

mvh

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/12/11 :  03:56:39  Show Profile Send Bravo a Private Message
Instämmer i hyllningskören, GRATTIS!

Visst låter Thoren bra.

Bravo
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/12/11 :  13:49:05  Show Profile Send Blue a Private Message
Dan Brickman: "Jag tycker konstigt nog att hifi är så pass roligt att jag kan tänka mig att spendera en del pengar på nya grejer trots att det ju är en bekant sanning att det räcker med en Pioneerdvd, gammalt NADsteg och några PIP-högtalare kryddat med EKK-kabel för att nå nirvana.
Märkligt nog ger dessa apparater inget som helst köpbehov medans en Thor gör det defenitivt."

Om det är så som du säger, att LTS-paketet gör folk "nöjda", medan alla andra produktval leder till uppgraderingssug, så kan man ju fråga sig vad det beror på. Är det för att LTS-paketet verkligen låter så fantastiskt bra att uppgraderingar är helt meningslösa? Eller är det snarare så att det är LTS-rekommendationerna i sig som gör att folk som äger dessa produkter känner att dom inte kan få något bättre? Jag skulle ju satsa en liten slant på det senare alternativet.

Gällande Thor: Utmärkt förstärkare, grattis! Fast nog hade man blivit förvånad om det INTE hade blivit en svensk seger i den här klassen...

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/12/11 :  14:04:52  Show Profile Send Bubben a Private Message
Men vad kostar Advantage Thor?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2004/12/11 :  15:15:47  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

22 900:-

www.hificonsult.se



mvh

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/12 :  13:19:56  Show Profile Send Harman a Private Message
Thor är värd utmärkelsen. En mycket trevlig förstärkare. Grattis!

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2004/12/12 :  16:11:37  Show Profile Send AKA a Private Message
Så den har redan ökat 3000kr i pris sen den kom mao.
Go to Top of Page

JD
Member

177 Posts

Posted - 2004/12/12 :  19:28:05  Show Profile Send JD a Private Message
Det är bara att säga grattis Den är säkert ok för det pris den betingar... Designen är trevlig för ögat också...

Vi tänker sällan på vad vi har men ständigt på vad vi inte har....

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000