HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Frågor om Marantz PM14
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/06 :  17:52:55  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Vad kan en sådan i fint skick vara värd. Och är det någon som vet lite mer om denna integrerade förstärkare. Jag har eventuellt ett byte på gång mot min ML 383. Och ska isåfall ha den till i början på nästa år då jag köper Advantage S250X monoblocken.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/06 :  17:54:55  Show Profile Send n/a a Private Message
Hmmm... Runt 25" kanske?

Hur går det med Coltrane?

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/06 :  17:58:38  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by X-ray

Hmmm... Runt 25" kanske?

Hur går det med Coltrane?



Det får jag säga var en vild gissning. Den kostade 25000 ny.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/06 :  18:01:47  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Hur mycket vill du ha för din ML 383? Varför skall du ha en integrerad förstärkare om du tänker köpa monoblock? Menar du försteg? *förvirrad*



quote:
Originally posted by Jorma

Vad kan en sådan i fint skick vara värd. Och är det någon som vet lite mer om denna integrerade förstärkare. Jag har eventuellt ett byte på gång mot min ML 383. Och ska isåfall ha den till i början på nästa år då jag köper Advantage S250X monoblocken.

Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2002/10/06 :  18:04:54  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Tror att den är värd runt 15 iallafall om man enbart ser till nypris. Men tror att den kan vara mer svårsåld är 383:an tyvärr...

En kompis försökte sälja pm 17 hur länge som helst och den är billigare och borde ha större marknadskrets, men icke.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/06 :  18:11:38  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by Neodynium

Hur mycket vill du ha för din ML 383? Varför skall du ha en integrerad förstärkare om du tänker köpa monoblock? Menar du försteg? *förvirrad*


Ett sätt att sälja något dyrt lite lättare är att ta inbyte. Och så är det lite osäkert när jag får monoblocken som jag köper av Mårten Design när dom får sina nya Advantage. Så under tiden behöver jag något att spela med. En integrerad eller ett slutsteg i billigare prisklass än ML383,an. Jag har en annons under säljes där jag begär 49000 kr för den.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/06 :  18:15:01  Show Profile Send n/a a Private Message
jag har för mej att PM-14 kostar trettifem ny... Är det inte en KI-signature eller?

Är det en stockholmskontakt som säljer den Jorma?

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/10/06 :  18:16:58  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by X-ray

jag har för mej att PM-14 kostar trettifem ny... Är det inte en KI-signature eller?

Är det en stockholmskontakt som säljer den Jorma?



PM 14 MK2 kostar 35000. Detta är en PM 14.
Jag vet inte var han är ifrån ännu.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/10/06 :  18:17:49  Show Profile Send n/a a Private Message
Okej dåså... :-D

Dom är ju lite speciella.. dom stora Marantzarna... antingen så gillar man dom eller inte alls ifall man säger så...

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2002/10/06 :  18:32:05  Show Profile Send ryst a Private Message
Liten spec. på PM-14
2x110 Watt i 8Ohm
MM/MC ingång
XLR
WBT-högtalarterminaler

Nypris 24.998:-

runt 15kakor beggad skulle jag tro

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/06 :  23:50:11  Show Profile Send Neodynium a Private Message
ahhhaa.. nu ramlade mynten ner. ok... =) Skall kolla runt här i Halmstad om någon är intresserad av ML-383an.


quote:
Originally posted by Jorma

quote:
Originally posted by Neodynium

Hur mycket vill du ha för din ML 383? Varför skall du ha en integrerad förstärkare om du tänker köpa monoblock? Menar du försteg? *förvirrad*


Ett sätt att sälja något dyrt lite lättare är att ta inbyte. Och så är det lite osäkert när jag får monoblocken som jag köper av Mårten Design när dom får sina nya Advantage. Så under tiden behöver jag något att spela med. En integrerad eller ett slutsteg i billigare prisklass än ML383,an. Jag har en annons under säljes där jag begär 49000 kr för den.



Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/10/07 :  10:00:57  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
En himla snygg förstärkare är det. Välbyggd och tung. Borde ju vara ett intresant alternativ för den som spekulerar i en begagnad Amplifix om pengarna är ungefär desamma. Som en bonus får man tex ett phonosteg om man vill spela vinyl. Skulle jag handla förstärkare ohört så skulle jag köpa Marantz. Nu skall man väl helst lyssna på det man skall handla men jag tror inte PM 14 är dålig.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000