HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sovrums-stereo.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jiha
Member

105 Posts

Posted - 2004/12/07 :  17:31:06  Show Profile Send jiha a Private Message
Du, sa frugan -ja älskling sa jag. Det skulle vara mysigt med en liten stereo i sovrummet. Tycker inte du?.
Jojomenssan sa jag. Nu ska vi se här.. såg en beggad H/K 670 för 2500 MMmm och en NAD C320BEE MMmm och till det ett par Monitor Audio Bronze B1 för under 2 papp.
NÄÄHEEDU!! -hör jag bakom ryggen, det blir inga "såna där" stora fula grejor i sovrummet...

Det här var inledningen på den diskussion som lill-Ceacescu förmodligen kommer vinna..

Efter att ha kollat runt på nätet har jag hittat en som skulle passa kraven. Pioneer NS-11-s har grundkraven såsom små högtalare att hänga på väggen, kunna ställa undan själva huvudenheten (lös display) och i silver.

Nu till frågan: är det någon som har hört den?
och finns det någon annan stereo ni hellre skulle rekomendera med hög WAF.

Många tack // Jiha

Edit: Länk:http://www.pioneer.se/se/product_detail.jsp?product_id=388&taxonomy_id=42-53

Edited by - jiha on 2004/12/07 17:32:40

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/12/07 :  17:41:10  Show Profile Send Blue a Private Message
Denons ständiga testvinnare (vad den nu heter, den lilla cd-receivern alltså), med ett par små Gale eller B&W 600. Kommer låta trevligt och se fantastiskt sött ut i sovrummet!

www.hifiklubben.se


Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/12/07 :  18:05:18  Show Profile Send nurfen a Private Message
Tror faktiskt att de bästa högtalarna du kan köra är KEFs ägg, de kostar 1300kr/st. De har fästen så de kan ställas på bord, monteras på vägg, åt vilket håll som helst osv.. Mycket smarta konstruktinoer

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

nolimitsoya
Starting Member

42 Posts

Posted - 2004/12/07 :  18:05:38  Show Profile Send nolimitsoya a Private Message
audiovector cx och en liten denon kanske?
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/12/07 :  18:09:31  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Blue:
quote:
Denons ständiga testvinnare (vad den nu heter, den lilla cd-receivern alltså)/.../

DM-31 - rekommenderas för jihas ändamål.

Se denna tråd för mer kommentarer:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35101

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2004/12/07 18:16:16
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2004/12/07 :  18:09:58  Show Profile Send ryst a Private Message
Har ett antal polare som har div. modeller av den där Pioneer:en och alla låter i mitt tycke skit.
Burkigt ljud är vad de kan prestera, nu sitter iofs inte med de senaste men jag har svårt att tänka mig att de har blir så mycket bättre

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/12/07 :  18:24:27  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Skulle absolut testa en digitalförstärkare typ den lilla sharpen.
Låter inte helt fel för 3kkr.
Men skaffa andra högtalare bara.(edit) Än dom som följer med.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2004/12/07 18:25:45
Go to Top of Page

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2004/12/07 :  23:15:39  Show Profile Send Munge a Private Message
Köp en Tivoli Model Two.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/12/07 :  23:33:43  Show Profile Send Bravo a Private Message
Tämkte föreslå Tivoli Audio med deras cd-spelare men jag ser att "Munge" hann före.
Anläggningen är i alla fall liten och snygg och låter anständigt.

Bravo
Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2004/12/07 :  23:44:36  Show Profile Send Per G a Private Message
Denon 31 med nästa minsta Gale står i dotterns sovrum och låter imponerande bra för att vara en kompaktapparat.
Klart bra köp!
/Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

jiha
Member

105 Posts

Posted - 2004/12/07 :  23:55:44  Show Profile Send jiha a Private Message
Tackar...

Tivoli är helt klar en bra/snygg sak. Vet nån om den finns att lyssna på i Gbg?
Kan man koppla en liten subb till den?

Tack // jiha
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/12/08 :  00:12:01  Show Profile Send Bravo a Private Message
I serien till Tivoli finns en matchande sub.
Se http://www.ljudmakarn.se/default.asp?getpage=/view.asp%3Fart%5Fid%3D511%26menu%3D2

Bravo
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2004/12/08 :  00:12:42  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Ågrens t.ex. http://www.agrenshifi.com/tivoliaudio.html
Tivoli har även egen sub http://www.tivoliaudio.com/home.php

Edit: Klockan på forumet går 11 min före....

Erik Nyström
Mitt system eller här

Edited by - Mirage on 2004/12/08 00:15:20
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/12/08 :  16:54:26  Show Profile Send mace a Private Message
Tja den här har väl stilren design och hög WAF
http://www.blocket.se/view/3936513.htm?caller=he_s&l=0&c=1&city=0

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/12/08 :  16:59:43  Show Profile Send bjarne a Private Message
lyssna oxå på sony cmt-se1, tror jag den heter. DM-31 är trevlig, sharpen har jag inte hört, pioneer:arna är riktigt tråkiga designstudier. Jag var iallafall påväg mot sonyn som köksstereo inanjag bygde in fullsizemoduler i städskåpet... den låter bra som grund, och ska enligt tester kunna driva betyligt bättre hötalare än originalgrejerna.

Annars kan du ju satsa på B&O:s nya centralenhet med ett par beolab3 - dom senare är fruktansärt imponerande, frun blir nöjd oh plånboken tom... Vill du komma undan billigare kan du ju ta centralenheten från cyrus istället, finns ett försteg med cdp har jag för mig.... Billigt? Näpp! Men hög waf och ägarstolthet
Go to Top of Page

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2004/12/08 :  21:59:27  Show Profile Send mantra a Private Message
Appropå Tivoli-Audio så såg jag för inte så länge sedan en nyhet att dom skulle komma med en ny spelare med både cd och radio inbyggt i ett. Har letat efter denna men hittar ingen information på nätet.

Någon som vet ?

/Micael

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2004/12/09 :  00:41:47  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Vill du ha något som frugan gillar och som är smått och klår allt som räknats upp hittills så skaffar du en Cyrus 3:a... billig begagnad är den också.

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/12/09 :  10:34:56  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Har själv en JVC UX7000 i sovrummet! Tycker att den är både snygg och låter bra för sitt pris och sin storlek. Den senaste modellen fick ju bra kritik i HiFi&Musik senast, lite dyr dock...

Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

jiha
Member

105 Posts

Posted - 2004/12/09 :  16:00:54  Show Profile Send jiha a Private Message
SebastianG: Är det den som har koner i trä? Har för mig att jag läste ett test på den i nån hifi-blaska.

Har vart runt på lunch i dag och lyssnat på olika mini stereos.
Inte helt lätt... På telehå fanns bara tivolis radio. på stormarknaderna låter det bara burkigt i deras stora lokaler.
Åker till Ågrens i helgen, hörde att dom har större sortiment på Tivolis produkter.

// Jiha
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/12/09 :  17:08:34  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Kanske kolla hifi och musiks test på just det du efterfrågar? De är nog de enda som testat "alla" intressanta på marknaden.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/12/09 :  23:15:59  Show Profile Send SebastianG a Private Message
quote:
Är det den som har koner i trä? Har för mig att jag läste ett test på den i nån hifi-blaska

Just det jiha! Mina högtalare ser likadana ut, men har koner som är av kevlar... Mycket snygga och bra för sin storlek, kombineras med fördel till en liten sub. Tyvärr görs väl inte UX7000 längre dock, men efterföljaren funkar som DVD och spelar även DVA! Utnämndes till "läckraste system" i testet, dvs snyggast. Hos mig har JVC-prylar hög WAF, så de kanske går hem hos fler kvinnor???

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman

Edited by - SebastianG on 2004/12/09 23:21:57
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000