HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audiovector C1 eller JPW Ruby 1 eller nån annan ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dea
Member

56 Posts

Posted - 2004/12/06 :  21:06:09  Show Profile Send Dea a Private Message
Efter mycket vånda har jag bestämt mig att byta mina stora golvare (Dali 810) mot ett par stativare + sub.

Stativarna som ligger bäst till just nu är Audiovector C1 eller JPW Ruby 1 som jag kan komma över till bra pris (ca 3500:-).

Så vilka hade ni valt ? och varför ?

När jag själv lyssnade kändes JPWna lite mer detaljerade men ockå lite "sterila" och jag hittar inga tester eller annan info om dom på nätet ? nån som vet nått ??

/Dea

Edited by - Dea on 2004/12/10 21:40:51

Dea
Member

56 Posts

Posted - 2004/12/07 :  19:32:18  Show Profile Send Dea a Private Message
Nån ??
Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2004/12/09 :  22:11:23  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Har bara hört Ruby 2:or, när Roske&Jansson tyvärr hade utförsäljning i Kalmar på 90-talet... men de lät alldeles utmärkt i mitt tycke! Det blev nästan ett köp då, jag hade nämligen problem med att få delar till mina ESS amt1:a under HiFi-vargavintern.

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2004/12/09 :  23:25:44  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Tjena Dea!

Går själv i köptankar och har kollat runt lite bland stativare i prisklassen du nämner! Om du fastnat för Audiovector C1 så vänta lite, dom släpper en efterträdare till C-serien som heter K-serien som är uppgraderbar. Skall väl finnas nästavecka i affärerna. Var och lyssnade lite snabbt på K1 standard i förra veckan. Dom var mindre än vad C1:orna är. Är 5 1/4 bas i K1:orna jämfört med 6,5 i C1. Dom kommer ligga på 3800:- i standard-version och 5000:- i super-versionen. Andra tips är att lyssna på är Monitor Audio B2:or. Tänkte själv lyssna i slutet på nästa vecka och jämföra B2:orna och K1:orna plus AE Evo one. Hoppas du hittar rätt

Ha det...

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

Dea
Member

56 Posts

Posted - 2004/12/10 :  21:39:51  Show Profile Send Dea a Private Message
Hej

Förvirringen är större än nånsin....

Jag har hitills varit och lyssnat på följande:

Acoustic Energy Evo 1
Audiovector C1
JPW Ruby1
Monitor Audio Bronze B2
Quad 11L

och det kommer inte bli nått lätt val... möjligtvis är JPW och Quad lite "exaktare" och monitorlika och dom andra lite mer varma men skillnaderna är inte stora och snart blir det utseende och finish dom får avgöra.....

/Dea
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2004/12/10 :  23:58:17  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Hej igen Dea!

Jag vet hur det känns E i exakt samma situation!

Hade dock oxå velat jämföra och lyssna på Quad 11L och 12L men ingen här i Malmö där jag befinner mig har dem, tyvärr!

Hoppas du hittar rätt!

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000