Author |
Topic |
|
pak
Member
1572 Posts |
Posted - 2004/12/06 : 19:51:56
|
hur upplever ni som uppgraderat med tex lc-audio eller harmony design att ljudet förändrats/förbättrats? vilka parametrar blir bättre och hur mycket bättre blev det för er? jag tänker främst på cdspelare i 20k.kronorsklassen för min egen del. är lite sugen att testa om jag inte byter spelare. |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
|
pak
Member
1572 Posts |
Posted - 2004/12/08 : 19:19:08
|
men hallå eller! är det verkligen INGEN som har testat???? och kom inte med sök. |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2004/12/08 : 19:24:18
|
pak: Du kunde kanske specificera din fråga lite, ex. vilken spelare du tänkt uppgradera och så. Eller har du tänkt köpa ny spelare för ~20k kr och uppgradera den? Hoppas du får svar, annars kan det kanske löna sej att mejla lcaudio eller harmony design personligen, och fråga vad dom tror om att uppgradera just den spelaren som du har. |
//air |
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2004/12/08 : 21:57:59
|
pak: Som luften säger så är det nog bäst att du mejlar och frågar om det bär sig att uppgradera. Mattias på Harmony Design var schyst nog att föreslå en billigare modifiering än den jag hade tänkt göra... han sa att det inte skulle löna sig (pris/prestanda) att göra den dyrare. |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
linkan
Mångalen...!?
545 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 09:20:46
|
Hej pak
Jag har moddat min Sony XA30ES hos Harmony Design. Nypris på denna var ca 10'. Mattias bytte ut klockan, nätdelsregulatorer samt analogdelen. Klart lyft med bättre detaljupplösning och placering samt ett lugnare ljud. |
Linkan
|
|
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2004/12/09 : 10:11:54
|
Gjort med Marantz CD-63 - ett klart lyft... |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
kme
Musik-Harry 2005
4409 Posts |
|
oliver
Member
714 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 09:41:45
|
Har samma saker som kme i min Sony XA7ES som kostade 30000 när den var ny även i mitt fall blev det ett lyft på alla viktiga parametrar / Sven-Åke |
Skeptiker |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 12:22:29
|
Jag gör ju alla mina moddar själv men kanske kan det ändå vara av intresse här. Jag gjorde en klocka till min gamla Denon-spelare, resultatet blev lite mer distinkt, rappare ljud. Inga revolutioner där. Sen har jag gjort en helt ny rörbaserad analogutgång på min Cambridge D500SE, resultatet blev en förbättring jag knappt trodde var möjlig. Mycket mer distinkt och klarare i alla register. Jag tror att Harmony Design har full koll på vad som ger bäst utbyte för pengarna. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
pak
Member
1572 Posts |
Posted - 2004/12/10 : 22:09:07
|
spelaren jag tänker på är en marantz cd17 ki. det jag önskar är lite kraftfullare och öppnare ljud med bättre närvaro och precision. då jag köpte denna hade jag en väldigt analytisk anläggning i övrigt,så det behövdes en spelare som var lite mjuk och gosig,men nu är det lite andra doningar med i spelet som har värme så det räcker och blir över-så därav frågan.hade tänkt att byta cd men kanske även modda om det är nån ide.det står mellan en moddning/cdbyte eller en mindre hembioanläggning. |
|
|
|
|
Topic |
|