Author |
Topic |
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 01:03:55
|
edison: "Bear vs. Beer" - nä, jag håller mig ifrån såna långsökta förklaringar när jag sätter ihop trådar Det finns gott om tid att gissa (för de som har sin gissning kvar) innan den försmädliga och icke-poänggivande Fjärde Ledtråden presenteras.
Själv ska jag krypa i säng nu. Ni har ju pratat om sängar, drömmar och annat som gör mig trött, dessutom ska jag upp tidigt med sonen till dagis och sjunga, så lycka till!
|
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 01:43:49
|
Klockren Gaffa!!
En liten fråga bara.... Var är brudarna ??? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 09:22:18
|
Oj, här verkar tråden vara olöst. Snygg gissning där Gaffa . Många bra gissningar förresten. Har ingen bra själv men måste försöka: Olle Ljungström - Socker över himlen = Mors lilla Olle Laid Back - Bakerman = En sockerbagarare här bor i staden Teddybears Stockholm - The Lord´s 115th dream = Teddybjörnen Fredriksson dvs Svenska visor
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 12:26:57
|
OK, Zalve viskade just i mitt öra att vi bara har fjärdeledtrådar på fredagar - hade glömt det.
Ja, Gaffa En riktigt bra förklaring. Jag tycker du har en helt logisk och bra tråd där men tyvärr är den här tävlingen av typen: Gissa-vad-jag-tänker-på |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 12:40:12
|
Ja, då har äntligen nån knutit ihop de lösa trådarna och läst mellan raderna! Dessutom med helt rätt förklaring.
Det rätta svaret är alltså:
Barnvisor / Barnsånger / Svenska visor
och killen vi har att beundra idag är:
hal
Grattis!
Det var roligt med många bra förslag och ni kretsade redan tidigt kring målet utan att veta om det. hal pratade ju redan i allra första början om "mors lilla Olle" (Ljungström) och masterofpuppetz följde snyggt upp med Sockerbagaren (bakerman). Lite bonushjälp för associationernas skull fanns där också med sockret i "socker över himlen" . Teddybjörnen (teddybears Stockholm)Fredriksson var alltså sista ledtråden. |
Edited by - Roq on 2004/11/30 15:04:31 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 13:26:42
|
Tjohooo !! Trodde jag helt hade gått vilse i skogen med Mors Lilla Olle. Vilken tur att tråden fanns kvar också .
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2004/12/01 : 00:51:44
|
Zalve: sätt upp en pinne till för hal.
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/12/01 : 01:05:54
|
Behöver han fler ? =)
Har fortfarande inte fått iväg priset. :( Brist på transportmedel är hindret. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Topic |
|