Author |
Topic |
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2004/09/22 : 10:14:38
|
Den 6:e oktober släpps:
Släppet sker strax efter löning, kan det finns något bättre sätt att dämpa den annalkande höstdepressionen Näe... just det...
För den som redan nu vill se och höra en samling excellenta musiker kan jag varmt rekommendera:
Jag slänger in någon form av recension av dessa två någon gång mot slutet av oktober... typ...
Vanligen, vänligen och med spänd förväntan, Georg |
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
Edited by - jojje_guitar on 2004/11/29 14:25:04 |
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2004/11/29 : 10:17:41
|
I fredags låg den äntligen i brevlådan, efter försening p g a ljudfel...
Jag har tittat igenom konserten och återkommer med en recension, men ni ska få ett första intryck:
/G |
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/11/29 : 13:53:14
|
Jag har DT som några av mina främsta favoriter, men live är de riktigt tråkiga... |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2004/11/29 : 14:35:48
|
Jag kan hålla med om att de är lite tråkiga i betydelsen att de är väldigt stillastående...
MEN, att SE dem spela! Det skulle jag INTE kalla tråkigt!!
Men det är ju min åsikt... Mer djupgående recension kommer som sagt var...
|
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2004/11/29 : 20:09:29
|
Den här måste adderas till listan.
Dom står också stilla och spelar. |
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2004/11/29 : 21:01:42
|
Björn-Ola: Jaså det gör dom? Och dom är väl också tråkiga att se på antar jag?
Den är numera tillagd i shoppinglistan...
/G |
|
|
Björn-Ola
7949 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 08:19:49
|
Dessutom ingen låt som klockar under 30 minuter. Inget för MTV-generationen, men däremot för oss som gillar musik.
|
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 10:11:15
|
Inte för att jag vet var gränsen går för MTV-generationen... Jag _kan_ tillhöra den... Men det skiter jag i, låtar ska vara lååånga... Och utveckla(n)de...
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 11:20:46
|
Jag tycker det är lite konstigt att DT eller t.o.m. superrutinerade Rush nu här på globen inte har någon egentlig dialog med publiken. Tänk vad mycket mera fest det blir för båda parter. Man måste ju inte vara någon Freddi Mercury men lite snack skapar ju en känsla att vi i publiken betyder något för artisten och det är ju kul.
Sen håller jag med om att det är grymt att se att de klarar av alla kurvor i full fart även på scen. Bara riktiga musiker klarar det.
...eller som när jag såg Mr Big som förband till någon tillfällig dagslända - Billy Sheehan gjorde snabbare saker på basen än vad efterföljande bands gitarrist klarade på sin gura. Pinsamt för gitarristen.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 11:33:38
|
Micke: Jag kan hålla med om att de är lite återhållna... Men det finns undantag, se t ex Disc 2 från Budokan, de har lagt in ett trumsolo med Portnoy där han engagerar publiken, i alla fall två ur publiken...
Portnoy är förresten skrämmande lik en viss efterspanad terrorist på DVD:n... Gissa vilken??
|
|
|
Björn-Ola
7949 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 12:38:34
|
Att prata med publiken i globen brukar innebära monologer som ändå ingen hör. Publikkontakten är svagheten med konserter i stora arenor. Tycker jag iallafall. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Björn-Ola
7949 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 12:54:57
|
När vi ändå är inne på Transatlantic-familjen:
|
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2004/11/30 : 15:45:31
|
Den är bra. Har för mig att jag gjorde en recension här på HF av den när den kom... Neal är ju bara för underbar att se/höra, vilken spelglädje den mannen har...
|
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/12/01 : 00:16:06
|
Ja, han är bra. Det blir VÄLDIGT mycket Neal när Spock's Beard kör igång dock Eller blev ska man väl snarare säga eftersom han inte är med längre. Men så har de blivit ganska mycket sämre sen han stack också i mitt tycke... |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
|
Topic |
|