Author |
Topic |
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/27 : 12:47:47
|
DÅ tar vi den 4 ledtråden.
Factory - Efter plugget |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2004/11/27 : 21:22:43
|
Nu är jag med igen och svaret är: quote: Den industriella revolutionen
Ångmaskner var ju Gus - och även jag - inne på redan under de två första ledtrådarna. Spinning Jenny vår ju en av de första maskinerna och factory blev ju vanliga under tidsepoken. Efter plugget - om det ens fanns något - fick ju de allra flesta ungarna dessutom jobba alldeles för mycket.
mvh/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/27 : 23:28:06
|
Jörgen är NÄRA, klart nära,,,Men inte helt rätt.
Vi tar en genomgång på ledtrådarna,
Die Krupps - Black Beauty White Heat - Ett av de STÖRSTA bandenm inom INDUSTRI-synth
Maja Gullstrand - Lika vacker som farlig - En av Berts förmågor från Fame Factory
Lasse Berghagen - Jennie Jennie - Spinning Jennie - Den första vävstolen inom den industriella revolutionen
Tror inte att jag behöver förklara 4'e ledtråden.
Frun är lite besviken på er
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2004/11/27 : 23:33:38
|
Det lär väl vara fabrik då? |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2004/11/27 : 23:39:24
|
Den var svår om man aldrig sett Fame factory eller hört talas om industri-synth. Här inbillar man sig att man är allmänbildad och så hittar din fru stora hål av okunskap. Nu är vi alla detroniserade och krossade, grattis till din fru. Hon får gärna köra en lättare nästa gång.
Hälsa henne att nästa tar jag , revanchsugen som jag är . |
Veckans skiva, här ! |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/28 : 00:20:04
|
Min fru nickar åt ditt sista svar hal...
Hon säger att hon skall förska göra en lättare fredagsspecial nästa fredag. |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2004/11/28 : 00:26:59
|
quote: Hon säger att hon skall förska göra en lättare fredagsspecial nästa fredag.
Tackar alla ödmjukast |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2004/11/28 : 02:19:28
|
Hemma igen efter en hundramilafärd i djupsnö med bakhjulsdrift och sedan detta att få reda på att man ingenting begriper Syntmusik får jag magkatarr av och Fame Factory----??--aldrig sett/hört. Väva kan jag inte heller. Slutsats. Jag är bara nästan perfekt Skämt åsido så tycker jag att det var en mycket bra tråd,kul att se alla olika accosiationer,visst är vi väl kreativa---hrmm,ja Fru Zalve är väl den som är mest kreativ vad det verkar
|
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2004/11/28 : 11:09:42
|
Jag har för lite att skylla på . Die Krupps finns i skivhyllan och spinning Jennie och industriella revolutionen är ju inte alltför långsökt trots allt. Däremot har jag aldrig hört talas om Maja Gullstrand. |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2004/11/28 : 12:41:52
|
Attans förargligt att vara så nära och ändå inte...
Får trösta mig med att det var utanför poängnivån.
mvh/ Jörgen G
|
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/28 : 19:18:07
|
Maja Gullstrand är nog det som går att lyssna på bäst, från Skara-Fabriken.
Hon sjunger enkel och lite trallvänlig jazz på svenska. Ta en lyssning om ni kan.
Visst är det lätt när man får alla ledtrådar förklarade. |
|
|
Topic |
|