HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Behöver snabb hjälp Goldberg var. for String trio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2004/11/28 :  21:45:23  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag skall lägga en beställning på CDon idag eftersom de sänder utan frakt idag. Jag hittade en SACD-skiva som intresserar mej. Zilliacus/ persson/ raitinen
Goldberg Variations For String Trio Bwv 988 Kompositör: Bach Johann Sebastian. Är denna skiva värd 149 kr eller bör jag lägga mina surt förvärvade pengar på något annat?

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2004/11/29 :  08:09:15  Show Profile Send Gebex a Private Message
Då var den chansen körd

Om det är någon som känner till inspelningen så kommentera gärna ändå. Är detta en bra eller dålig skiva?
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/11/29 :  10:22:05  Show Profile Send gcs a Private Message
Den är annorlunda mot vad man är van vid. Jag vet ingen som gjort en Goldbergare för stråkkvartet, gillar man stråkkvartet så bör man nog köpa skivan. Jag hörde för ett par år sedan i P2 Alltid på en söndag en fin inspelning av Goldbergvariationerna med en italiensk kammarorkester som tyvärr ännu inte är utgiven på skiva.
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2004/11/29 :  10:57:30  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Var det inte den som var veckans konsert på SVT för inte så länge sedan? Jo, vill minnas att det var så...

Tolkningen var bra men i mitt tycke inte extraordinär (som t ex Bernard Labadies arrangemang för kammarorkester är, mumma)...

Jag har en inspelning av Goldberg även för stråkkvartett (som jag givetvis glömt namnet på) och den är också bra, men saknar den där lilla extra glöden...

Men för att återgå till trion, den är säkert värd att köpa (den ligger på min inköpslista om än en bit ner)... Goldberg är aldrig fel och man kan inte ha för många olika tolkningar!

/Georg

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000