Author |
Topic |
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2004/11/23 : 19:19:18
|
Senaste nytt.
Gubben som ska ringa mig har såklart semester till den 6:e december!
- Attans!!!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
JockeWe
Member
151 Posts |
Posted - 2004/11/23 : 19:30:38
|
quote: Tycker det som är mest skrämmande med bussgods är att man bara kan gå rakt in och ta ett paket...
På Centralen här i stockholm brukar paketen ligga utanför Bussgodskontoret, det är bara att plocka åt sig för den som är lagd åt det hållet ... |
____ ____ Joakim Wendel
Come visit my home page at http://www.violinist.nu |
|
|
Balthazar
Member
157 Posts |
Posted - 2004/11/23 : 21:04:02
|
Hoppas att denna historia slutar väl! Det verkar det ju ändå kunna göra. Om inte- vad tusan skall man välja om man vill skicka? För min del har jag bara goda erfarenheter av Bussgods men har haft strul med Posten flera gånger. Undviker därför att skicka med posten så långt det är möjligt. Pest eller Kolera!! |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2004/11/23 : 21:12:39
|
Ja man får väl hoppas att de/han tar sitt förnuft till fånga. Det kan bli dyrt det här annars för dem. Här finns många kunder som kanske väljer andra vägar/lösningar för sina transporter.
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/11/24 : 00:07:25
|
När jag var på Bussgods i H-borg så stog det två lådor ute i busshallens väntrum, tittade på lapparna, det var en kopia av senaste Harry Potter filmen på väg till en biograf. Detta var ungefär en vecka innan premiären Om jag inte varit en så ärlig person så.....
I övrigt så har bussgods fungerat sisådär för mig, inget pajjat men de har haft lite svårt att ringa folk när grejor anlänt + att deras spårsystem för paketen är lite
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2004/11/24 : 08:19:50
|
Det är så att man knappast kan tro att det är sant. Här på sveriges översida (Gbg, )så har jag bara bra erfarenheter. När jag skickade ett par högtalare till malmö så frågade jag om transportskador och ersättning och deras svar var att de var fullt försäkrade och då mitt embalage var helt och välpacketerat så skulle det inte vara några som helst problem, detsamma gällde då jag skickade en förstärkare till sthlm. Dock ligger kanske problemet hos mottagande terminal? Minns inte om jag behövde Leg för att plocka ut men jag behövde iallafall uppge namn och adress för att de skulle plocka fram det.
Jaja, bara att dra den tidigare bekräftade slutsatsen att än är inte den sista idioten född. |
.....where the music comes to die. |
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2004/11/24 : 15:32:19
|
quote:
Minns inte om jag behövde Leg för att plocka ut quote:
Men det behövde vi när vi hämtade dom häromdagen. Polarn min e skitnöjd! (Snoddas aka KungLudde). Har skickat en hel del med bussgods och aldrig haft några problem men alltid också skrivit på följesedeln att typ: "emballaget är helt och oskadat vid inlämnandet". Också poängterat vid inlämnandet att jag skrivit så på fraktsedeln Kan aldrig vara nog så försiktig!
Ps. Hoppas att eländet löser sig!! |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
Edited by - Snoddas on 2004/11/24 15:32:55 |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2004/11/24 : 15:42:22
|
Jag har faktiskt aldrig haft prob. med Bussgods i Lidköping heller.. Har skickat högtalare till Karlstad men i övrigt mest smått och gott som kablar.
Nu vet jag inte om jag skulle våga skicka elektronik och "känslig" utrustning! |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2004/11/24 : 15:52:37
|
Rydberg
Vi är överens, XXXXX/Pac , har själv haft en del problem med skadat gods och att jag själv fått köra 12 mil för att hämta godset, och de skiter fullständigt i att svara en eller komma tillbaka, än mindre återbetala för skadat gods, XXXXXX/Pac |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/11/24 : 17:43:09
|
Synd att jag missade denna tråden igår. Nu är det slut på smutskastningen! |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2004/11/24 : 19:48:18
|
Senaste nytt:
Ekonomichefen på Travelshop i Malmö har fortfarande inte ringt mig. Jag har sökt personen ett flertal tillfällen under dagen. Jag lämnar mitt meddelande om att jag önskar att han ska ringa upp mig snarast möjligt. Jag har alltså inte fått något samtal ännu.
Jag vill ju poängtera att jag skickat ganska mycket med Bussgods och det har gått bra alla gånger utom denna gång. Många personer hos dem är fantastiska serviceinriktade människor som gör allt de bara kan för att hjälpa till i eländet.
Har just nu en Tjidtjak på väg hem till mig med Bussgods! Den var för tung för att skicka med Posten = mer än 20kg välljud!!!
Hoppas att de gör ett bättre jobb denna gång!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Loopen
Member
621 Posts |
Posted - 2004/11/24 : 21:49:47
|
Bussgods har till min stora förvåning fungerat perfekt varje gång!!!! Skickar en del grejer mellan min byhåla norr om Göteborg och ända upp till Gällivare och det fungerar varje gång. Men det är inte utan att man börjar lura lite när man skall hämta prylar själv och det inte kommit...- men hallå, kolla där ute vid busshållplatsen står det visst en kartong med en Linn cd i.....
Men som sagt var, jag har skickat/mottagit ett 40 tal gånger med bussgods och det har fungerat. |
|
|
pekka
Member
190 Posts |
Posted - 2004/11/24 : 22:39:36
|
Sist fick jag två paket istället för ett. Det extra paketet innehöll diverse antika vaser plus ett väggur. Lämnade naturligtvis tillbaks det men det är väl inte alla som är ärliga. Känns lite osäkert när det går så slapphänt till Har annars skickat/sänt ett tiotal gånger utan några problem eller skador på pkt.
Pekka
|
|
|
Topic |
|