HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Julmusiklyssning hemma hos Zalve - 12 December
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/15 :  01:38:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Peter hade tagit med sig en riktigt BRA skiva. Trots att en av de 2 medverkande på sång, INTE kan sjunga...
Det var vi rätt eniga om - Att bara En kan sjunga.

Det är givetvis skivan "Desemberbarn" som vi snackar om (rättstavat)

Peter lätt besvärade när Rickard Wolff tar ton.

Vi förstår varför!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/15 :  01:50:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kan iofs ha fel, även om jag inte skulle erkänna det.

Skulle dock kunna vara när vi ganska eniga kunde klubba att det är något svårt med Celine Dion på skivan. För välproducerat på nåt sätt - Så amerikanskt (trots att hon är kanadensiska)

Vore kul att höra henne live. En mindre lokal med enbart Piano - För sjunga är jag RÄTT säker på att hon kan göra

"These Are Special Times" heter hennes julskiva. Kanske inte det första valet man skulle göra när det gäller julskivor, men den passar som bakgrundsmusik för alla.
Finns 2-3 spår som är lite bättre än övriga.

Terminator hade INTE Celine som favorit.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/15 :  02:12:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
"Det kunde nog vara lite med bas i systemet" Eller vad tror ni NL tänker på...

Jämfört med NL's JBL 15"are, så står sig mina 4st 6½or ganska klent.

behöver jag säga att som JBL ägare funderar han att dubbla antalet,,,

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/15 :  04:10:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Efter att ha kränkt en massa elektronik till shoping tokiga Örebroare så kom Edsion och hade med sig 2 st Julskivor. En som han kunde riktigt bra.

Visst, Jag har en del Julskivor, men denna är Absolute nåt som MÅSTE inhandlas.
"Cantate Domino" var väl titeln.

Ett klockrent körverk med jultema. För att plocka ner Edison på jorden fick även han lyssna på "Hush! Angels are singing" - Det hjälpte

NL var tvungen att åka lite tidigare än de andra... Nattjobbare.
En del fika blev det underkvällen och lite glögg. Zalvebakade pepparkakor (UTAN JMLAb logotype) verkade glida ner de oxå.

Det blev inte så mycket julsnack,,, Kanske räckte med all musik. Lite snacka om Arken och vilka rum vi tyckte om bäst.

Peter som har sålt av det mesta av sin elektronik undrade lite över ett svensk hifimärke och vad vi tyckte om det.
Vi kan väl säga att det kommer att bli ett återbesök till Peter ljudrum, som börjar närma sig slutet.

En stund efter att Terminator gav sig, så kom faktiskt de ICKE Juliga skivorna fram. Peter, Edison och jag gillar lite lugn vokaljazz. Så det fick bli några plattor.

När klockan närmade sig 22 tiden så tycke Peter att hans inhandlingslista på nya skivor hade blivit för lång, så han vågade inte stanna kvar så mycket längre. Även Edison skyllde på samma sak

Det var kul att det var några som vill komma.
Lite synd om Buffert som tydligen inte fick mitt PM med tid och karta - Vi får ta igen det nån annan gång.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/15 :  05:38:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Några av skivorna vi gick igenom (några låtar/skiva)

Steven Curtis Chapman

Blandade Artister - Jazz For Joy - Verve X-mas

Bommade några,, Får ta de i morn.

Peter hade med sig en underbar skiva!
Ann-Lotta Larsson & Göran Fristorp - "JuleFrid"

Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/12/15 :  09:09:32  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Ni verkade definitivt ha det trevligt!
Glögg & pepparkakor är ju ALDRIG fel!
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/12/15 :  16:06:34  Show Profile Send nl a Private Message
Hejsan

Det var kul att få komma hem till dig och höra lite trevlig julmusik och få träffa några andra av forummedlemmarna. Gott fika bjöd du också på.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/15 :  22:38:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Givetvis spelade vi Tommy Körberg & Oslo Gospel Choir.

Det var kul att se nya ansikten NL.

Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/12/16 :  01:36:21  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Ledsen att jag inte kunde komma. :ó(

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/12/16 :  08:32:25  Show Profile Send Cyber a Private Message
quote:
Ledsen att jag inte kunde komma. :ó(

Får instämma med Gaffa...det ser ut att ha varit en trevlig Julmusiklyssning
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/16 :  22:48:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det blir nog nästa år igen Cyber, så då får du chansen

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000