HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyssningsintryck B&W 705 mottages
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/12/16 :  22:02:15  Show Profile Send duratec a Private Message
Hejs på er i hifisvängen!

Nu börjar det klia i uppgraderingstarmen rejält.

Har nyligen köpt Denons 3805 hembioreiciver samt DVD2910 är supernöjd me dessa.
Hade sen innan en uppsättning av B&W 600 serie runt om (Dm602 s3, Lcr600 samt Dm600 s3) Jag blir allt mer sittandes med en go skiva o lyssna på i soffan o bara njuta av STEREOläget men jag vill ha ännu bättre ljud!! (nån som känner igen sig?)

Funderar på att sälja av klabbet o införskaffa ett par 705 samt nån enklare 5.1 uppsättning högtalare för att tillfredsställa filmbehovet.
Är jag helt ute o cyklar nu eller?
Mitt rum är ca 20kvm. Å ser ut så här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32543

Kommer jag att bli nöjd me 705:orna vad har ni för erfarenheter/lyssnigsintryck? ska jag även kika på nåt annat märke?

Lite tips o råd välkomnas gladeligen
Mvh
Andreas

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/12/16 :  22:20:46  Show Profile Send Bubben a Private Message
Nöjd blir du nog aldrig, men du kanske kan komma en bit på väg...
Man känner igen sig i B&W-ljudet genom hela modellprogrammet, så tycker du om 602 så gillar du nog även 705.

Men 602 är en roligare och köttigare högtalare. Skillnaden mellan dem ljudmässigt är lite som den ser ut: 705 är lite slankare, snyggare, mer genomarbetad osv.
602 är lite "bufflig".
Hoppas du förstår vad jag menar.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/12/16 :  22:41:30  Show Profile Send duratec a Private Message
oki......så 602 är lite mer party eller hur? "dunk dunk" medans 705 lirar mera fint? lite mindre bas o mer detaljerat. imorgon ska jag ner till hifiklubben o se om man kan lyssna lite det underlättar jhu :)
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/12/16 :  22:55:33  Show Profile Send Bubben a Private Message
Ja, lite så kanske, men jag skulle absolut inte vilja kalla 602 en partyhögtalare. Den spelar betydligt bättre än så...
Har själv haft 600-serien i surround tidigare, och det är mycket välljud i de burkarna.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/12/16 :  23:04:17  Show Profile Send duratec a Private Message
Nä 602:an spelar mycket öppet o detaljerat med. Som sagt det kankse är onödigt med en uppgradering........*klurar vidare*
jag lyssnar en hel del på trance o det funkar kanon på 602:orna men hur blir det på ett par 705:or? sen är det mycket chris jones, zelmani, pausini mfl med.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000