HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Julmusiklyssning hemma hos Zalve - 12 December
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/11/25 :  23:37:03  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag kommer gärna!
Beroende på om jag kan övertala tjejen att köra bil kan jag ta med lite glögg till gästerna.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/26 :  03:40:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag som inte trodde att du tyckte om Carola och hennes julmusik.
För "Jul i Betlehem" kommer att spelas.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/11/26 :  15:48:53  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Får jag i mig tillräckligt med glögg är det nog inget problem.
Ni spelar ju inte Carola hela tiden, och hennes jul-sånger är väl traditionella såna, och inte hennes fri-religiösa "andliga" alster?
Det är dessa jag är mest allergiska mot.

Det är bara när jag hör Mauro Scocco - En sång för de ensamma(?) som jag blir fysiskt våldsam mot allt och alla som hindrar mig från att stänga av eller gå därifrån.

Kan du lova att jag slipper Scocco kan jag lova att sitta snällt och tyst och njuta av Carola.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/26 :  16:08:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi får väl leta och se om vi kan hitta nån Julsång av Scocco

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/11/27 :  04:02:37  Show Profile Send nl a Private Message
Inga starkvaror för mig. Jag kör om ingen annan kan agera chafför.
Om det är OK att jag kommer över?
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/11/27 :  04:07:15  Show Profile Send nl a Private Message
Är det inte lite "digitalt"brus i Carolas skiva?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/27 :  12:33:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi får väl lyssna och se vad vi tycker...
Du är välkommen,,, Bor du i området ?!

Go to Top of Page

JockeWe
Member

151 Posts

Posted - 2004/11/27 :  16:47:50  Show Profile  Visit JockeWe's Homepage Send JockeWe a Private Message
Glöm inte att köpa http://www.opus3records.com/class_chor.html#22041 som lär ska låta så himla fint till ert trevliga projekt :)

____ ____
Joakim Wendel

Come visit my home page at http://www.violinist.nu
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/27 :  17:27:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Intressant skiva

Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/11/28 :  16:38:21  Show Profile Send nl a Private Message
Jag har fem mil till Örebro.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/28 :  18:35:05  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hmm
Du flytta till Kga nyligen va ?! Kul om du vill komma. Släpa med dig Dajz oxå =)

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2004/11/28 :  19:55:05  Show Profile Send Terminator a Private Message
Åtminstone jag flyttade ganska nyligen till Kga (8 veckor sen) nu...
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/11/28 :  20:36:38  Show Profile Send mace a Private Message
Buhhuuuu Om vi hade kunnat komma så skulle vi ta med oss:

"Christmas" med Leontyne Price // Karajan
Fixar Julstämmning på en söderhavsö

ALLEGRIS MISERERE på orginalet "Classics for Pleasure"
Mmmmmmmmmmm! Bättre än julgröt

Sist men INTE minst,
En modern klassiker är ju "Mer Jul" av och med Adolfsson & Falk På cd, men lite smällkarameller får man ta så här i juletider

Ha det så himla trevligt

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!

Edited by - mace on 2004/11/29 10:28:37
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/28 :  21:41:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Terminator: Det var nog dig jag tänkte på.

Mace,, Det är bara att komma

Go to Top of Page

Buffert
Member

130 Posts

Posted - 2004/12/02 :  21:01:02  Show Profile Send Buffert a Private Message
Då var min resa inplanerad och eftersom jag inte åker förens den 13:e så kommer jag gärna över en sväng.

Får väl se vad jag kan hitta för julinspirerad musik i gömmorna.....

Vi ses!
/Uffe
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/02 :  22:12:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi sees Uffe.
Får nog ta och räkna ihop hur många vi är =)

Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2004/12/03 :  10:27:38  Show Profile Send knoxville a Private Message
Man bor som vanligt i helt fel ände av landet...

Hade ju varit jättekul att träffa alla dessa trevliga forummedlemmar och lyssna på lite julmusik, men jag får väl brottas med några rener eller nått istället...

/Knox

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

berglund
Member

189 Posts

Posted - 2004/12/13 :  08:23:22  Show Profile Send berglund a Private Message
Tack för igår. Det var trevligt med fika och julmusik.

/Pär B
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/12/13 :  11:48:05  Show Profile Send molsson a Private Message
Hade någon med sig Lokets Julskiva?

No hay banda!!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/12/13 :  12:07:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Blir det ett bildreportage?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/12/13 :  17:13:47  Show Profile Send edison a Private Message

Tack Zalve m fam. för fikat och spelandet av Julig musik ...som även blev lite mindre Julig på slutet :-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Peter G
Member

91 Posts

Posted - 2004/12/13 :  18:19:57  Show Profile Send Peter G a Private Message
Tack Zalve med familj för en trevlig julstund med gott fika och julmusik i alla dess former.

Dock spelades varken Lokets julskiva eller "Vår julskinka har rymt" med Sven Mellander och grabbarna.

Men som vanligt när man har trevligt så går tiden alldeles för snabbt.

Peter G
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2004/12/13 :  21:57:35  Show Profile Send Terminator a Private Message
Tack till samtliga inblandade för en trevlig eftermiddag/kväll och julig stämning.

/Hans
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/13 :  23:00:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
De finns enbart på bärbara i komprimerad form.

Vi kan glatt jkonstatera att Rikard Wolff INTE kan sjunga,,, Torts det så är skivan "Desemberbarn" ett gott köp, Tack vara Kari Bremnes!

Nåt bildrepotage blir det nog inte fråga om,,, Lite bilder på närvarande kanske...
Bernt: Behöver nog nya Slutrör...De knäpper oroväckande ibland. Skicka Prislista =)

Även om man har en del julskivor så inser man att man saknar en hel del. Tyvärr hann inte OPUS3's julskvia att komma med posten. Tråkigt!

Vi kan dock konstatera att "Hush! Angels are singing" knockar de flesta... Och folk säger "OJ!!! Vilken närvaro"
Eller som Peter sa... Den i multikanal och man hade haft en STOR kyrka som muikrum.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/15 :  01:34:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det blir LITE bilder,,, Men inte tillräckligt för att flyttas till bildrepotage.

Peter G och NL var först i sofforna.

En stund senare dök det upp lite mer folk.

Peter G, NL, Terminator, Berglund.

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000