HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nytt paket från CDON på väg...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/12/31 :  18:25:03  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Undrar om jag inte sett Oomph live här på Kåren i GBG som förband till nåt annat band. Mycket Rammstein över dom och var dom inte helt klädda i vitt den spelningen eller är det mitt minne som spökar ??

Frågan är bara vilka det var som var den kvällens huvudaktörer . Undrar om det inte var Skunk Anansie ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/31 :  18:34:47  Show Profile Send Harman a Private Message
Tack för tipsen, lägger till Oomph på inköps listan. skall kolla upp Pride of lions oxå...

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/31 :  19:53:49  Show Profile Send Harman a Private Message
Kan passa på att uppdatera mitt omdömme om Jenny Willens Nu börjar det roliga, jag reviderar betyget till 7/10. Denna skiva tar uppenbarligen ett bra tag för mig att förstå och komma i harmoni med.

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/12/31 :  21:42:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jenny Willén är ju helt underbart egensinnig!

Jag förstår precis hur du menar med att "Denna skiva tar uppenbarligen ett bra tag för mig att förstå och komma i harmoni med."

Hon är en lite udda tjej som gör sig egen grej, jätteroligt! Inget mainstream där inte...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/31 :  21:57:08  Show Profile Send Harman a Private Message
Jo, det är klart spännande och låtarna utvecklar sig eftersom man lyssnar på dem. För mig är den en 7a nu men man vet aldrig vart det slutar...För en van jazz och vis lyssnare kan detta vara en riktig toppen skiva.

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

whyman
Member

73 Posts

Posted - 2005/01/02 :  12:31:04  Show Profile Send whyman a Private Message
DIESEL: Det kan mkt väl vara Oomph! du har sett. Det skriker rammstein om deras musik (eller så skriker det Oomph om rammstein ).

Vilket fall är dem bra. Special edition skivan av Oomphs Wahrheit oder pflicht har lite fler låtar än den vanliga och rekomenderas.

"Ja, kablar gör verkligen underverk. Utan kablar
skulle man nästan inte höra någonting..." - skrivet av Skiier

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46484

Edited by - whyman on 2005/01/02 12:32:13
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000