HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Chris Farlowe
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2004/12/31 :  10:41:05  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Sitter och tittar på Colosseums återföreningskonsert på dvd och njuter av varje sekund. Koncentrerar mig på Chris Farlowe "RÖSTEN".
Vilken sångare ! Kan sjunga allt ! Hur kan en sådan sångare stanna nästan i anonymitet när han besitter en sån röst ? är utseendet i vägen ? Jag skulle inte vilja träffa honom ensam på en mörk gata. Han har hållit på sedan 60 talet och är erkännd stor sångare i de inre kretsarna, men hans skivor finns inte till salu förutom på hans egen site som avslöjar en stor turneverksamhet. Bland annat kan man läsa att mannen var på besök i Växjö förra året och i puben fanns endast en publik på 10 personer. På hans site kan man se att det finns en del mycket intressanta live Cd. Kan man inte ta gubben till konserthuset i Stockholm ? Han är mer än värd det, tro mig !!!
GOTT NYTT ÅR !!!

Edited by - bibi50 on 2004/12/31 10:44:04

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/01/02 :  13:34:30  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Tyvärr kom han med i gruppen i början på 70-talet precis när den var på väg att splittras, och han finns bara med som gäst-sångare på deras sista studio-platta.
Deesutom är han med på Colosseum live, som är en platta alla måste ha.
Nu när dom återförenades på 90-talet så har dom väl släppt ett par plattor, men dom är enligt ryktet inte särskilt bra.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000