HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nytt paket från CDON på väg...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/21 :  22:25:03  Show Profile Send Harman a Private Message
Hej igen!
Kunde inte hålla mig längre har beställt igen, återkommer med recensioner när paketet kommit...

Mvh Dan

*Iron Maiden*

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/11/22 :  08:22:44  Show Profile Send matte76 a Private Message
vilka höjdare blev det nu då??

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/22 :  13:11:43  Show Profile Send Harman a Private Message
Hej Matte76,
listan denna gång:

Iron Maiden Powerslave (sista icke Blaze studioalbumet kompletterat på CD, trist att behöva köpa igen men vad gör man inte...)
Iron Maiden Rock in Rio, eftersom jag inte kommer ett gå på konserten så kan jag behöva lite live känsla...
Rammstein Mutter, alla säger att den skall vara så bra och bra ljudkvalitet, varför inte testa.
Iced Earth Horror Show, Dags även för mig att ta ett steg in i nya tidens HM.
Bruce Springsteen Nebraska, (Har även denna på LP men snart även på CD
Richard Buckner Bloomed, lite deppcountry är aldrig fel...
Jenny Willen, Nu börjar det roliga...Lite viskultur

Så ser det ut....Hur som helst funderar jag på att köpa Blaze albumen X factor och virtual XI har du dessa? kan du beskriva dina åsikter om dessa album...?

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2004/11/22 :  19:18:07  Show Profile Send traveller a Private Message
Richard Buckner - Bloomed är en kanonskiva!
Sitter just nu otåligt och väntar på hans senaste skiva, Dents and shells + tolv stycken fina skivor till. Det är kul att handla skivor.

» Min anläggning
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/22 :  19:28:12  Show Profile Send Harman a Private Message
traveller..
Håller med dig om att det är roligt att handla..
Jag upptäckte honom (RB) när jag köpte Richard Buckners album Richard Buckner och den är grymt bra, jag kommer att köpa allt jag kommer över av honom. Jag kallar det deppcountry finns det verkligen någon genre som han hör till?
Några tips på i vilken ordning jag bör köpa dem?

Mvh Dan

*Iron Maiden*

Edited by - Harman on 2004/11/22 19:32:28
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2004/11/22 :  19:47:09  Show Profile Send traveller a Private Message
Devotion + Doubt är hans bästa skiva så den borde du skaffa snarast möjligt. Dom andra är kanonskivor det också. The Hill är en rolig sak där alla spår är ihopsatta till ett och där han tagit all text från en gammal diktsamling om folket i Spoon River, mycket intressant.
Enligt allmusic.com håller han till i "country-folk singer/songwriter-genren". Det är nog en rätt bra beskrivning.

» Min anläggning
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/22 :  20:21:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Fick just mail från CDON.

"Passa på och handla nu så får du fraktfritt. Ta chansen och nyttja vårt unika erbjudande som gäller t o m 29 november. "

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/22 :  20:29:33  Show Profile Send Harman a Private Message
Låter bra traveller, det får bli nästa beställning (Devotion+Doubt och The Hill)

Zalve, CDON har alltid fraktfritt över 600kr och det är svårt att beställa musik utan att komma över denna gräns.......

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/11/23 :  08:31:07  Show Profile Send Mattias a Private Message

Alltid skoj att handla musik. Svårigheten ligger i att begränsa sig tycker jag

Mvh Mattias
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2004/11/27 :  12:00:47  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Åhhh en Iced Earth skiva!

/rillo
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/27 :  18:32:21  Show Profile Send Harman a Private Message
Japp Iced Earth, nu skall det rockas...

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/11/29 :  12:10:48  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
Nämen oj, där trillade ett stycke Life after death ner i lådan i sällskap med Tiger Lous trallvänliga platta Is my head still on. Snart börjar det Eddieansikte som skapas av sidorna av skivfodralen bli komplett .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/30 :  09:39:55  Show Profile Send Harman a Private Message
Nu har äntligen skivorna kommit, recensionerna lär droppa in med jämna mellanrum....

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/30 :  23:09:21  Show Profile Send Harman a Private Message
Okej då kör jag igång....
Iron Maiden Powerslave, behöver inte lyssna ihjäl mig på denna för att komma med ett utlåtande(har haft den i snart 20år på LP). Efter två perfekta album på rad NoTB och Piece of Mind kom då detta, Maiden femte album, med låtar som Aces High, 2 minutes to midnight, flash of the blade och Powerslave som är fantastiska. Mycket snabba gitarrer och ett högt tempo rakt igenom. Man undrar då är detta ett tredje perfekta album i rad, jag tycker inte det. Anledningen är Losfer Words (instrumental) är lite tristare än övriga låtar och Rime of the Ancient Mariner denna låt är bra men oxå typ 13 minuter lång det händer att man inte sitter klistrad i stolen och lever sig in...Trots detta så är detta en toppen album och får betyg:9(+)

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/04 :  11:45:30  Show Profile Send Harman a Private Message
Då fortsätter jag...
Bruce Springsteen Nebraska. Ett underbart album av Bruce låtar som Nebraska, Johnny 99 och Reason to believe är underbara. Faktisk så måste jag säga att jag tycker alla låtar är toppen och betyget blir 10/10. Ett måste!!!

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/12/04 :  15:08:11  Show Profile Send matte76 a Private Message
Du har rätt, Nebraska är kanon! Ännu bättre är bla Darkness on the edge of town och Born to run

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/12 :  13:08:52  Show Profile Send Harman a Private Message
Ytterligare en....
Rammstein Mutter. Detta är en mycket bra skiva om man tycker om bra ljudkvalitet och ett enormt ös och inte stör sig på tysksång. Sådan är jag denna skiva är riktigt skoj massor med bas utan att det blir för mycket. Favorit låtar:Links 2 3 4, sonne, ich will och Spieluhr. Vet inte riktigt vad jag skall ge den för betyg dock, eftersom att Rammstein är ensamma i sin genre. Det får bli 9/10.
Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/18 :  21:03:39  Show Profile Send Harman a Private Message
Ännu en...
Jenny Willen, Nu börjar det roliga
Jag har haft svårt för denna skiva, om man tycker om jazzig svensk viskultur bör detta passa utmärkt. Mjukt och trevligt spelande från mycket kompetenta musiker som backar upp Jenny.
Låtar som Nu börjar det roliga och Tillståndet börjar finna sin väg till mitt hjärta, dock tycker jag att en del låtar är lite för trista och jag kommer inte riktigt i harmoni med Jenny Willen. Betyg: 6/10...Kan dock komma att revideras.

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/12/18 :  22:09:44  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Maiden: Rock in Rio nuff said.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/12/18 :  23:01:48  Show Profile Send Cyber a Private Message
quote:
Rammstein Mutter. Detta är en mycket bra skiva om man tycker om bra ljudkvalitet och ett enormt ös och inte stör sig på tysksång. Sådan är jag denna skiva är riktigt skoj massor med bas utan att det blir för mycket.

Har oxå denna skiva och jag kan instämma i det du säger Jag hade med den här skivan till Arken-mässan och jag spelade den i de flesta rum jag besökte till vissas belåtenhet, men inte till allas

/Cyber
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/19 :  12:37:32  Show Profile Send Harman a Private Message
Ha, kul Arken mässan måste ha rockat rejält...

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/19 :  16:12:03  Show Profile Send Harman a Private Message
Richard Buckner Bloomed
Denna skiva är helt underbar, Buckner berättar sin story om livets bördor. Det känns som att låtarna går i varandra och allt blir till en fin enhetlig berättelse. Jag är helt såld på detta. Kritiker till Buckner kan säkert säga att alla låtar låter likadant också vidare. Då har man inte riktigt förstått vad det handlar om tycker jag...
Betyg 9+(10)/10

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/19 :  16:44:59  Show Profile Send Harman a Private Message
Iced Earth Horror Show.
Jag både positiv och negativ till denna CD. Skivan har skräck som genomgående tema genom de 11 låtarna. Det känns som att Iced Earth hämtar en del inspiration från band som Halloween, Iron Maiden och tidiga Metallica. Tempot i många låtar är hårt och snabbt, imponerande tryck i trummorna. Varje låt är en skräck historia, det gillar jag. Jag tycker dock att det är svårt att följa berättelsen pga otydlig/skrikig sång. Ofta drar musiken på i ett högt tempo som stoppas upp av sången just när man börjar digga...Mina favorit just nu är Dracula, Frankenstein och den vackra The phantom of the opera ghost. Betyg 7(+)-8/10

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/20 :  11:46:35  Show Profile Send Harman a Private Message
Iron Maiden Rock in Rio.
Inför 250 000 fans inspelades denna live dubbel CD. Låt urvalet är bra, många klassiska bra låtar finns med och bra låtar från nyare tider. Live känsla blir det gott om. Däremot är det som vanligt med live skivor att ljudkvaliten blir sämre, tycker dock att nivån är acceptabel. Man saknar dock möjligheten att se Iron maiden underbara energi på scenen. Funderar på att köpa DVDn är det någon som har den? Betyg: 9/10

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2004/12/21 :  00:00:54  Show Profile Send långhåret a Private Message
Måste bara ta och rekomendera Pride of Lions-s/t för fan's av survivor och melodiös rock/hårdrock/aor! världsklass!

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

whyman
Member

73 Posts

Posted - 2004/12/31 :  16:18:43  Show Profile Send whyman a Private Message
För att ge tips på ett annat band i samma genre som Rammstein så ger jag er Oomph!.

Dessa var före rammstein och rammstein har plockat mkt insperation från dem. Så Rammstein och Oomph! är de som gäller i den tyska hårrocksgenren.

"Ja, kablar gör verkligen underverk. Utan kablar
skulle man nästan inte höra någonting..." - skrivet av Skiier

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46484
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000