HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 nu är jag wadiaägare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/07 :  00:01:14  Show Profile Send n00b a Private Message
quote:
Originally posted by JMlab

Hej n00b!!
Grattis till din Wadia och mycket nöje med den
Jag har en 861 och är precis som du smått chockad över
skillnaden mot mer "vanliga" cd spelare men glöm inte att
köra direkt till effektsteget du vinner mycket!!
Du vet väl att du kan ställa utgångskänsligheten på Wadian
med ändring av dip switchar inne i maskinen.
mvh JMlab



jo jag vet det.... men har inte koll på hur man skall ställa in faktiskt =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2002/10/07 :  12:36:42  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag tycker man kan dra vissa mer allvarliga slutsatser av denna trevliga tråd, nämligen att källan ÄR viktigt och påverkar slutresultatet mycket. Tyvärr kan jag konstatera att väldigt många har mycket enkla källor för att sedan klaga på att de inte hör någon skillnad på det ena & andra. Kanske är det så att det är dolt bakom slöjor ifrån källan?? eller att högtalaren inte är så kass utan att den bara visar upp vad som ligger före? eller...

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/10/07 :  16:22:12  Show Profile Send Rebo a Private Message
Min erfarenhet är att man bör ha mycket bra högtalare och bra förstärkeri innan man kan få ut full valuta från en dyrare cd spelare. En budget cd med ett par bra högtalare låter oftast mycket bättre än en dyr cd med budget högtalare. Naturligtvis finns det undantag men det går att hitta en hyfsad cd spelare för ett par tusen lappar, men knappast någon högtalare.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/07 :  16:25:27  Show Profile Send n00b a Private Message
quote:
Originally posted by Rebo

Min erfarenhet är att man bör ha mycket bra högtalare och bra förstärkeri innan man kan få ut full valuta från en dyrare cd spelare. En budget cd med ett par bra högtalare låter oftast mycket bättre än en dyr cd med budget högtalare. Naturligtvis finns det undantag men det går att hitta en hyfsad cd spelare för ett par tusen lappar, men knappast någon högtalare.



Jag kommer ju att köra "wadia830" "2st vincent991+" och "dynaudio1.3se". IOFS är jag inne på att köra med 2st basmoduler och nån form av filter men men köper jag det nu så lämnar nog min sambo mig =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/10/07 :  16:27:40  Show Profile Send Rebo a Private Message
Du får ta det lungt med basmodulerna ett tag då noob :)
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2002/10/07 :  16:34:16  Show Profile Send Soulman a Private Message
quote:
Originally posted by n00b

JiIiPppPPiiIIeeeeeEEEE

fy faeen ...... jag är nu glad wadia ägare. Alltså jag lirade
10minuter och trodde jag hade störljud =(((( Grejjen var att det var när zelmani tog på strängarna, aldrig hört innan !!!!

Det är så sjukt stor skillnad så det är löjligt. Undra om mina vincentblock kommer höja det lika mycket. Gör dom det så kommer jag aldrig köpa en hifisak till i hela mitt liv =))))))

mina block skulle skickas från tyskland på måndag, så då har jag dom tydligen 3 dagar senare =)))

jag gav 17k för spelaren... för denna ljudförbättringen så skulle jag kunant ge 30k lätt !!

iofs så har jag bara lyssnat 20min så kanske är jag lite snabb att dra mina slutsatser =))

//jonas



Kul att höra!! Grattis! Något sent kanske men vadå Alltid lika kul att få höra någon berätta om sin senaste förbättring.

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2002/10/07 :  16:43:19  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
quote:
Originally posted by n00b

JiIiPppPPiiIIeeeeeEEEE

fy faeen ...... jag är nu glad wadia ägare. Alltså jag lirade
10minuter och trodde jag hade störljud =(((( Grejjen var att det var när zelmani tog på strängarna, aldrig hört innan !!!!




Grattis! Kul!

Jag upplevde också nya detaljer i musiken härom veckan.
Men för mej gick det bara på någon hundring att gräva fram lite nytt ur plattorna.

Strmbrg,

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000