HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi-träff i Värmland 2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/11 :  17:52:47  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Eftersom det har påtalats i andra trådar så tänkte jag kolla om det finns intresse för en träff till i värmland.
Den förra blev ju bara såååååååååååå bra

Eller är det kanske för sent påtänkt att ha det i år ?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2004/11/11 :  18:57:56  Show Profile Send dajz a Private Message
Jag är på!!
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/11 :  19:35:43  Show Profile Send Harman a Private Message
Synd att man inte bor i värmland!

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/11 :  19:54:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Se till att ta med i Östra Värmland denna gång =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/11/11 :  20:38:45  Show Profile Send pak a Private Message
beror på när var och hur.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/11 :  21:18:59  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Där vi var första gången är väl okey kanske ?
Finns det andra möjligheter så är det bara att komma med förslag.
Träffen bör ju ske före mitten av december iaf, det betyder ungefär en månads tid för förberedelser.
Jensevik var det ju som höll i det förra gången, eftersom jag blev tvungen att läggas in på hospitalet.
Kom gärna med förslag på tid och plats.
Jag kan med stor sannolikhet ordna något i min närhet, men det är kanske inte det optimala för dom flesta ????? jag finns ca: 8 mil norr om Karlstad.


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/11/11 :  21:28:54  Show Profile Send Mattias a Private Message

Vore kul att träffa grannarna, tar ni mot en Närking?

/Mattias
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/11/11 :  22:35:57  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Jag Nicke och Jonasz snackade som hastigast om att ordna något här igen men vi har varsit DIY projekt vi vill få klara. Vi vill ju ha något kul att visa upp. Kanske framåt våren? Vill någon ordna nåt tidigare hänger jag på.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/12 :  11:23:33  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jag kan kanske ställa upp denna gång och försöka fixa något.
Det är ju under förutsättning att det blir runt min hemort där jag känner en del folk.
Så intresseanmälan mottages fr.om NU.
Tänkt plats är då cirka 8 mil norr om Karlstad med omnejd.
PM:a om du är intresserad ! Så får vi se om det är genomförbart innan jul ?
Skulle det endast bli ett fåtal så kan jag ställa upp med mitt vardagsrum om inte annat :-)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/12 :  18:34:17  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Intresseanmälningarna börjar på att ramla in.
Därför lyfter jag denna tråd en vända !
Vill påpeka att datum för träff är självklart inte fastställt ännu !
Men någongång i mitten av december är väl att föredra.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/12 :  21:18:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
8 mil norr om Karlstad ? Det skall väl kunna gå och svänga förbi.
Dags att förhanda om vilka grejer i hiset som skall "måste" göras iordning och vilka som kan förhalas...

Vad är det för datum som snackas ?! Före Lucia... Det är ganska nära inpå. Är det inte bättre i Januari ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/12 :  22:19:37  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Zalve har PM !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/11/13 :  02:54:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Vore kul att hänga på om det finns plats..?

Mvh, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/11/13 :  12:28:06  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
jag är med!

Har dessutom fått in högtalare från Amplifon om intresse finns drar jag med dem.
samt någon rörhäck(?)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/13 :  12:33:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Blir det någon Linkwitz-variant på träffen? Funderar i så fall på om man ska ta sig upp...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Nicke
Member

379 Posts

Posted - 2004/11/13 :  13:20:59  Show Profile  Visit Nicke's Homepage Send Nicke a Private Message
Bernt skrev:
quote:
Blir det någon Linkwitz-variant på träffen? Funderar i så fall på om man ska ta sig upp...


Tyvärr får jag nog inte mina dipoler(en variant av Linkwitz PMT1 som finns på hans sida) klara i år..
Men som Jensevik nämnde längre upp i tråden blir det nog framåt våren det finns något att visa upp...
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/11/14 :  13:17:03  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Fast det finns ju färdiga linkwitzbyggen i trakten. Eller hur Jonas ;)

"It takes a joyful sound
To make the world go round"

Edited by - Jensevik on 2004/11/14 13:18:49
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/15 :  09:00:33  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Det har inte kommit in tillräckligt många intresseanmälningar för att dra igång en träff, några fler behövs.
Pac: det finns gott om plats ! skicka ett pm.
Jag inser nu att detta var lite väl sent påtänkt för att genomföras före jul, men vi gör ett försök, sista anmälningsdag för träffen sätts därför till Måndagen den 22 November, för att jag skall ha en chans att ordna med plats osv.
PM.a in er anmälan !!!!!!!!


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/11/15 :  17:18:28  Show Profile Send nin a Private Message
Jag kan tänka mig komma om det passar med tiden. Kan väl slänga med en batteridriven Riaa om någon tar med en finare skivspelare
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2004/11/16 :  09:58:12  Show Profile Send jonasz a Private Message
Jensevik: Jovisst finns det färdiga byggen...men jag ska flytta i December så det får nog vänta tills ett eventuellt vårmöte.

Jonas

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2004/11/18 :  15:41:36  Show Profile Send jaejin a Private Message
Detta var en glad överraskning. är intresserad, absolut.
intresseanmälan skickad!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/19 :  09:36:47  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Några till behövs !
Så kom igen nu ! PM:a er anmälan.

edit: 8 st hittills !
10st !!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2004/11/20 02:22:46
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/11/20 :  11:08:01  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
PM:at :)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/11/22 :  09:39:58  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ja då är det bara att se sanningen i vitögat :-)

Eftersom 3 st har "avbokat" så är det endast 7 st kvar.
Kan väl iofs räcka men jag tror det blir för lite saker att lyssna på.
Önskemål om att lägga träffen efter nyår finns också.
Så vi avvaktar lite med denna träff.


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/22 :  17:38:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ett Förslag är att lägga den i Mars eller April. I Februari så kommer Mässan HiEND i Stockholm. Kanske vore lagom då

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/11/22 :  18:46:27  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Mars eller April känns som vettig tid för att hitta på nåt här i Kristinehamn. Då borde det finnas både en bunt dipoler och aktiva trevägare färdiga.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000