HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 quad 12L ... här.... hos mig
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/11/09 :  15:37:07  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
några dagar inspelade ... låter underbart!!!
och den värsta inspelingstiden är 50 h .... det blir bättre mao .. svårt att föreställa sig

Jag får tacka de på forumet som rekommenderade dessa stativare!

ALLT är bättre än mina gamla golvare .....

utan djupbasen som jag saknar!!

är en sub vägen att gå?? eller köpte man fel och skulle gått på quad's golvare istället??

inte en chans att jag byter tillbaks de mina gamla golvare ... men jag kan inte heller leva utan djupbas.

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2004/11/09 :  16:14:36  Show Profile Send Manga X a Private Message
Färg på dem?

Förslag på lösning från Manga X:

1. Köp Quad Sub L. Spelar hur bra som helst! Har lyssnat på den MED just 12L. Lät kalas. Den kanske är den bästa subban jag hört.

2. Sälj dina 12L till mig (billigt ) och köp 22L som är ruskigt bra!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/11/09 :  16:26:23  Show Profile Send FBK a Private Message
Grattis Nisse83 till ett mycket bra val i klassen, har du möjlighet så låna hem en L-sub och testa.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/09 :  16:50:46  Show Profile Send Bravo a Private Message
Grattis till ditt kap "Nisse83", må du bli nöjd!

Bravo
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/11/09 :  16:51:51  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Manga X, det är birdseye maple.

tyvärr har jag inte möjlighet att låna hem L-subben. jag skulle väl kunna testa med en annan sub för att se om det funkar överhuvudtaget. men med tanke på att basen inte blev bumlig med de gamla golvarna, kan man ta det som en garanti för att en sub kommer funka fint?

L-sub kostar dock 8k och jag har inte de pengarna nu så jag funderar på att gå på ett budgetalternativ. men jag vet inte vad än...
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/09 :  17:07:44  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Audio Pro verkar vara ett säkert köp på sub-basar. Iallafall när man läser tester om dem. Har dock inte lyssnat på dem själv och de kostar inte skjortan heller.

Men som alltid bör man lyssna på dem tillsammans med dina högtalare!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/11/09 :  17:09:06  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Förrästen så kanske du kan lägga upp en bild hur de ser ut när de är uppställda? Vore kul o se om du har möjligheten

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/11/09 :  17:14:11  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
datar, ja dumt av mig att inte tänka på ...

jag har tänkt ta lite bilder på hela systemet och lägga upp på medlemmernas. så jag tar lite "uppställnings" bilder i samma veva då.

de står nu 1.5 - 2 m från bakväggen. bilder kommer.
Go to Top of Page

Hagge
Starting Member

32 Posts

Posted - 2004/11/09 :  17:58:09  Show Profile Send Hagge a Private Message
Nissa83: Vad kör du med för förstärkare och cd till Quad 12L?
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2004/11/09 :  18:44:01  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Grattis till Quadarna! Kul att det blev ett par tillslut!

Jag har en Ace Bass 2 som jag använde med gott resultat till mina Quad 12L. Lät jättebra tillamans! Kan rekomendera den iaf Är liten och smidig och har ett brant filter vilket gör den hyffsad lättintegrerad.
Nu blir det inte längre så mycket sub till musiklyssning längre efter att jag bytte högtalare utan mest till film.


Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/11/09 :  20:19:19  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
ja, pIP når väl rätt djupt ändå. man kanske ska köpa en Ace of Bass II och gå i dina fotspår ;-)

Hagge, förstärkare är Yamaha AX-396 och CD-spelare är Yamaha CDX-396. Förstärkaren är specad till 60 w/k (RMS) @ 8 ohm.

Flaskhalsen är dock min studentekonomi :)
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/09 :  20:23:47  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
ja, pIP når väl rätt djupt ändå

34 - 21 000 Hz / ±2,5 dB

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/11/10 :  14:04:32  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
ni som har/haft 12L, har ni några erfarenheter vilka förstärkare som funkat bra?

Det känns som mina 60 w/kanal är lite...
Go to Top of Page

Hagge
Starting Member

32 Posts

Posted - 2004/11/10 :  17:31:39  Show Profile Send Hagge a Private Message
Äger själv inga men har lyssnat på dem med en Thule IA100 och det lät riktigt bra, har även lyssnat på dem med Quad egen elektronik 99 serien, och det lät grymt bra, men de ligger ju ganska högt i pris med.
Go to Top of Page

silvr
Starting Member

36 Posts

Posted - 2004/11/10 :  18:26:18  Show Profile Send silvr a Private Message
Är också intresserad av Quad (antagligen 11L iofs), hörde att de säljs här i växjö. Undrar också hur mycket kraft de behöver... har blivit lite insnöad på NAD 320BEE som verkar ge mycket för pengarna, kan den räcka tro? 50 nad-watt...
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/11/10 :  20:25:23  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message
Fick min L-subb för ca 2 veckor sedan och kan sägat att den är RIKTIGT nice! Kör den både till hembio coh musik numer och det är så bra så! Hade det inte varit för priset så hade den varit hur bra som helst! 8000 soänn är faktiskt lite mastigt faktiskt. Men men, den är ju snygg också!

Här är lite bilder på den (längst ned): http://www.hembioforum.com/viewtopic.php?t=253
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/11/10 :  20:26:52  Show Profile Send FBK a Private Message
Det är stor skillnad på watt och watt. Och 50-Nad Watt lär räcka bra för att driva Quad 11L och 12L. Men sen kommer säkert burkarna att "låta" ännu bättre med ännu kraftigare doningar.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000