Author |
Topic |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/11/07 : 08:30:37
|
Pac Lyssnar på Antique Soundlabs Hurricane!
Rörglöd...
quote: Det plingade till i min telefon, "Hej det är Robban...". Redan vid "Hej"-et började jag ana vad som komma skulle. ...
Läs mer i artikeln
Passa på att läsa någon av de andra artiklarna som du hittar här
Hoppas läsningen blir trevlig!
Vänligen, Per |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2004/11/07 : 09:59:22
|
Härlig läsning Per Hur tycker du de står sig mot tex. Bat vk75 och Ear-monoblocken |
|
|
K-man
Member
795 Posts |
Posted - 2004/11/07 : 11:41:40
|
God läsning på söndag fm!
...så din förhoppning om trevlig läsning infriades.
\\K-man |
|
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
Posted - 2004/11/07 : 13:33:46
|
Spännande och intressant läsning . En jämförelse med Bat75orna hade varit rolig och varför inte två st i monoutförande . |
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/11/07 : 13:44:32
|
Tackar!
Ja du Plind, det är inte enkelt att göra den jämförelsen. Men det är en bra fråga. Inga av de förstärkarna du nämner har några direkt brister ljudmässigt, de gör saker och ting på lite olika sätt bara. Det betyder att det blir väldigt mycket de personliga preferenserna och kringutrustningens krav på förstärkaren som bestämmer. Och vidare, om man behöver både XLR och RCA så diskas ju alla tre.
Jag nämnde i slutet på artikeln att jag rekommenderade att ha med Hurricane på "bör lyssnas på"-listan om man är på jakt efter ett slutsteg i denna €-stinna prisklassen. De andra två förstärkarna, Bat VK75 och EAR 509, kvalar också in på den listan också.
Mina två €-cent. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Margaux
Member
679 Posts |
Posted - 2004/11/07 : 15:32:20
|
Härligt att få prova i sin egen hemmiljö. Tack för att du delar med dig.
Alto jag inte lyssnat på. De skall ju vara bättre än Quad 63:orna ialla fall på de flesta parametrar. Vad är din erfarhet? |
/Joachim ********** Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik. |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2004/11/07 : 16:40:20
|
Kul att läsa även om det som vanligt var grejer som vi vanliga dödliga inte köper tyckte det kuligaste var att se vad PAC själv har hemma..inget under medlemmarnas system.
|
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2004/11/07 : 21:42:49
|
Typiskt Per, diplomatisk som alltid Jag tycker mig kunna läsa mellan raderna att det inte blir aktuellt med något byte iallafall |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2004/11/08 : 03:12:39
|
Trevlig och intressant läsning "Pac"! |
Bravo |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2004/11/13 : 11:45:10
|
Det finns en webbsajt Audio Critique: http://www.high-endaudio.com/index_ac.html där en "självutnämnd" guru tillsammans med vänner utvärderar och ger betyg på HiFi-komponenter. Han har skrivit mycket intressant om just Hurricane och andra ASL modeller i slutstegsdelen. Det står mycket att läsa och man får "skrolla" lite för att komma dit - men hela sidan är intressant läsning
Här finns sidan om slutsteg: http://www.high-endaudio.com/RC-Amplifiers.html
Mvh, Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
|
Topic |
|