Author |
Topic |
|
soren
Member
311 Posts |
Posted - 2004/10/25 : 15:03:35
|
Jag köpte idag en stor ram på IKEA för att testa hur en diffuseringspanel skulle kunna göras. Den skall monteras upp för att ta hand om mitt problem med fladdereko.
Jag har sedan tidigare 2 st 2x1 meter av följande: http://www.jam.se/images/jjlabsaabsorbsm.jpg
Jag kommer sätta detta i ramen och häfta fast ett tyg runt ramen.
Jag behöver en rekommendation på ett tyg som släpper igenom det som skall diffuseras. Jag antar att det behöver vara rätt tunt.
Helst bör det vara nåt mönster på tyget så den ser lite snygg ut.
/Sören |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2004/10/25 : 15:51:05
|
Ett första förslag torde vara högtalartyg som säljs av bl.a. HifiKit (.se).
Nästa rekommendation är att överväga färgval nogsamt. Ioma det blir rätt stora färgklickar av 2*1 meter så bör man vara aktsam med iögonfallande färger (om man inte vet vad man håller på med). Tyget kommer synas, färgen kommer synas och möster likaså.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Frasse
Member
324 Posts |
Posted - 2004/10/25 : 15:53:32
|
Jag gjorde absorbenter med lite gråblå tyg. Front tyg finns i svart och grå. |
MVH - Tony Franzén |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/10/25 : 16:44:39
|
Vi körde med bommulskanvas som min kära hustru målar i skrivandes stund
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
soren
Member
311 Posts |
Posted - 2004/10/26 : 09:05:01
|
Nu kommer jag att klippa ner 2x1 meter till mer hanterliga format. Troligen 70x100 för att passa i vanliga tavelramar.
Högtalartyg har jag funderat på, men även 70x100 blir en rätt stor "färgklick" om den är enfärgad.
/Sören |
|
|
HLindgren
Member
1143 Posts |
Posted - 2004/10/26 : 09:22:57
|
Hoppar på tråden, är det nån som vet var man hittar tjockt bomullstyg typ bomullssegel. |
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/10/26 : 12:03:43
|
Vi hittade vårt på IKEA BILLIGT
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
|
Topic |
|