HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 ARCAM Diva A65+/HFSL 1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/10/22 :  14:02:43  Show Profile Send primere a Private Message
Hej

Går i funderingar på en Arcam diva a 65+, men vad jag förståt så är 100 w att rekommendera på HFSL men A65+ är på 40w, men vilka w är det någon som provat denna kombination eller är det dödfött?

//Thomas

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/10/22 :  16:41:43  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Dödfött och dödfött... själv driver jag mina med en lite äldre H/K hemmabioreceiver specad till 2x65W och det räcker och blir över för att det ska låta bra. Däremot är jag fullkomligt övertygad om att det finns ännu mer att ge om man matar dem med mer effekt. UcD400, snart beställer jag =)

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/22 :  16:55:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Glöm det där med EFFEKT!

Nån jhar sagt att de tyckte det behöve typ 150-200W

På HFLS1 träffen hos mig, så spleade vi med min Edison 19 (Rörförstärkare på 2x19W)
Det fanna effekt så det räckte för MER än normal lyssningsnivå.
Vill man ha HFLS1 som partyhögtalare och är van med dubbla 10"or så kanske man tycker att det är lite dåligt bottendrag, och vill DÄRFÖR ha mer effekt till den.

Jag har även kört HFLS1an till min H/K AVR 3000. Det spelar, men visst märks det att den saknas lite då (Mest kanske det handlar om finliret. H/K'n är allt annat än neutral [:) ])

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/10/22 :  19:26:35  Show Profile Send Ipsen a Private Message
primere: Använder mig utav Arcam A75+ till mina och det funkar finfint. Jag kan dock inte kräma på hur mycket som helst, effekt är alltid trevligt men ett måste.. nää.. A65+ borde funka.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/10/22 :  19:29:06  Show Profile Send Haakan a Private Message
håller med alla andra jag driver mina med 2*33watt...saknas lite i botten...bättre kontroll med mer effekt men bättre med 33 kvalitets watt än 200 skitwatt :)

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/10/23 :  18:36:59  Show Profile Send primere a Private Message
Finemang då blir det en sådan! Men man kan ju alltid biampa senare om man får köpt sig ett av diva slutstegen! Då borde man få lite mera i botten !

Tack för svaren!
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/11/01 :  11:12:21  Show Profile Send primere a Private Message
För er som svarat lite i min tråd!!!!
Jag har en Arcam A65+ nu ....... och jag tycker det låter sweeeeet tillsammans med HFSL1, den spöar skiten ur Thule spirit ia 100 på 100w så watt är inte alltid vad man tror watt är!
Arcam blir det nog för hela slanten framöver cd slutsteg osv!

När jag har löst detta med att komma in på knaak så kommer lite bilder på bygget mitt och min lilla/stora Arcam
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000