Author |
Topic |
|
UnholyRishna
Member
409 Posts |
Posted - 2004/10/14 : 23:03:46
|
Tjena alla glada!
Det är såhär att jag tröttnat på att köra separat hembio/hififörstärkare och har fått en stark vilja att kombinera dessa båda underbara världar på ett smidigare sätt. Jag har inte obegränsat med flis så jag hade tänkt införskaffa en primare SPA 20 (eller 21, dyrt men oj vad lockad man blir ) Hursomhelst så gör jag det lite komplicerat för mig genom att jag kör ett rörförsteg mellan cd-spelaren och förstärkaren vilket ställer till det lite. Jag kör även ett seriöst subbassystem med ett seriöst delningsfilter som jag och min vansinnigt kunniga kompis har knåpat ihop, detta för att kunna dela subbasarna väldigt lågt vid musiklyssning så att de inte ligger och spelar vid rummets resonansfrekvens, hatar bulor i basen..
Det jag undrar ang SPA 20 är följande:
1). När man kör signal in via en analog signalkälla (CD) och ställer förstärkaren på Bypass, skickar den ut all information via frontkanalernas Pre-out?
2). jag kör två subbasar, är utnivån från sub-utgången så pass hög att den klarar av att Y-delas?
3). Någon som jämfört med primares andra stärkare? Jag har I20 just nu och tycker att den låter väldigt trevligt, vill ju inte göra en alltför stor nedgradering i ljudkvalitet vid stereobruk.
4). Övriga kommentarer/erfarenheter? Ni som äger/har ägt den. Nackdelar/buggar/problem... Upplys en tvivlande
Tack så mycket.. =) |
|
Pelle
Member
417 Posts |
|
UnholyRishna
Member
409 Posts |
Posted - 2004/10/15 : 14:29:02
|
Manualen har jag läst.... Behöver ytterligare info.. Ja det kommer en uppföljare som tydligen lanseras nu i December.. Lite sugen man blev på att se hur den ser ut |
Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-) |
|
|
Pelle
Member
417 Posts |
Posted - 2004/10/15 : 16:12:51
|
Spännade värre! Vet du var man hittar mer information?
|
[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare] |
|
|
UnholyRishna
Member
409 Posts |
Posted - 2004/10/17 : 19:17:05
|
Nope,,ingen aning. Antar att det kommer att dyka upp vettig info snart, än så länge är det bara rykten. |
|
|
IcedEarth
Member
498 Posts |
|
UnholyRishna
Member
409 Posts |
Posted - 2004/10/17 : 22:45:16
|
Ahh... tack så mycket.. Fy fasen vad snygg den ääääärrrrrrrrr!!!! |
|
|
konraqu
Member
211 Posts |
Posted - 2004/10/18 : 11:04:10
|
Digital inputs: 2 RCA, 2 TOS-Link
SPA21 ser ut att bara ha två stycken elektriska digitala ingångar, det räcker inte långt, en DVD-spelare + digitaltv-boxen sedan är det slut! |
|
|
24U
Member
883 Posts |
Posted - 2004/11/18 : 21:04:56
|
Har en SPA20 och tycker antalet digitala ingångar räcker mer än väl; 4 stycken; 2 x RCA + 2 x toslink.
SAT/Digitala YV-mottagare tycker jag är såpass halvdant så den skulle jag lägga på optiskt, liksom eventuell dator eftersom denna genererar en del "skit" och vinner på störimmun överföring. RCA använder jag till CD/DVD.Övriga frågor vet jag inte mycket om, men tror att förstegen är såpass stabila att de utan vidare drivet y-kopplade högohmiga lågnivåsteg.
Vad gäller ljudet - lyssna och njut.
En grej dock - har en liten fördröjning av öppningen av digitalingången som innebär att man kan missa en takt på låten... |
https://www.facebook.com/stefanstudio |
|
|
|
Topic |
|