HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 minitele -> RCA kabeltips?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dogday
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/10/14 :  20:40:27  Show Profile Send dogday a Private Message
hej, har ett rätt OK ljudkort (Chaintech AV-710) och en bra hörlursförstärkare (Gilmore V2) på ingående. nu letar jag efter kablar att koppla ljudkortet till förstärkaren (minitele till RCA, alltså). meier audio har ett par för runt 220SEK, men de är bara en meter långa, och jag behöver nog uppåt 3 meter, så de går bort. Fiddler från head-fi säljer ett par (http://www.cp3paintball.com/fidaudio/portable.html), men de kostar typ 350SEK (för 3m), vilket är mer än vad ljudkortet kostar... slutligen säljer netonnet ett par femmeters (http://www.netonnet.se/item.asp?iid=45318) för hundralappen. är det värt att lägga 250 extra på fiddlerkablarna? kommer jag märka någon skillnad med tanke på den tama källan? har ni tips på några andra bra, billiga kablar?

E-MU 1212m --> Gilmore V2 --> DT-880
(på G: nya kablar när jag har råd)
http://www.audioscrobbler.com/user/emillofman/

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/10/14 :  21:15:13  Show Profile Send edison a Private Message
Exakt pris har jag inte men Supra har nog nåt som inte är svindyrt...(?)
Ofta kan man beställa egenspecad längd, kan ju va bra.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2004/10/14 :  22:58:57  Show Profile Send krang a Private Message
Jag har drygt 10m sån kabel i min lägenhet. Med sådana längder blir det dyrt om det ska låta fint och det gör ju inte datorn i alla fall. Köpte ClasOhlson. Låter som man kan förvänta sig av en dator. Lyssnar man dessutom på Mp3 och annat hemladdat så ska man inte betala många kr.
Go to Top of Page

NM
Starting Member

21 Posts

Posted - 2004/10/15 :  00:21:52  Show Profile Send NM a Private Message
Med det ljudkortet kan du lika gärna köpa billigaste möjliga kabel från Clas i sjön, det kommer inte låta något vidare oavsett vilken kabel du väljer.

-nisse
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000