Då var bulletplugsen beställda och båt/klättertampar (strumpa) ska köpas senare idag. Allt som saknas är något att isolera kablarna med. Frågan är bara vad som fungerar bäst? Jag har hört att teflon ska vara bland det bästa man kan använda!? Om det nu stämmer, vart hittar man det och vad kostar det?
Använder bommullssnöre till mina signalkablar. Finns att köpa på diverse sytillbehörsaffärer. Köp en variant som är flätad så att det blir en kanal i mitten.
Elfas PTFE slang ser helt klart ut som ett bra alternativ. tackar! :) Jag var inne på biltema tidigare idag och allt de hade var en teflonspray. Hur pass användbart skulle det vara?
Teflonspray tror jag inte är någon bra ide. kan vara svårt att få till ett heltäckande lager.
Jag rekomenderar teflonslangen från elfa. Går även att få tag på div andra ställen. Sök på PTFE slang. Jag köpte slang som är 0.96mm innerdiameter o 0.15 i godtjocklek till mitt hörlurskabelexperiment http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29252&SearchTerms=,grado,sr225 Tyvärr så minns jag inte firmans namn Men den var inte så billig 40:-/m
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
gängtejp är "alltid" PTFE. Aldrig stött på nåt annat i gängtejp. Så köp några rullar och börjar vira. Du kommer lagomt att lessna på PTFE när du är färdig
3% i "tullavgift" tar de väl ändå, plus 25% extra straffskatt eller moms kanske det kallas, plus säkert någon avgift de tar ut av dig för att du fick nöjet att betala DEM pengar.
290kr för bulletplugsen (inkl frakt) och 160kr i tull, moms o avgifter. Jag betalade med andra ord lika mycket för bulletplugsen som jag hade fått göra om jag köpt dem här i sverige. Men det är ju inte alltid som paketen fastnar i tullen. Har ni själva mycket erfarenhet av att småpaket har fastnat i tullen?
Är förresten klar med signalkablarna. Det ser väldigt mycket bättre ut och låter faktiskt bättre också.