HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Jag skall nu bygga 3 vägare för 30-40.000
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2004/10/19 :  12:13:16  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
hmm Angående P17RCY så använde jag dom i ett par högtalare för ca 12 år sen och gillade dom så pass mycket att jag satte dom i mina bakhögtalare tillsammans med SS 9300. Men en sak är säker, i mina framhögtalare kör jag W22an 30-1500Hz och den fullkommigt piskar skiten ur P17RCY, alltså naturtrogenheten och torrheten på röster pukor ståbasar mm mm ligger så mycket närmare verkligheten med W22an.
Go to Top of Page

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2004/10/19 :  12:33:14  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
esl: Har du distkurvor på några element som du rekomenderar för jag tycker att under 0.32% mellan 100Hz och +1400Hz är jäkligt bra. Sen att den kommer upp i en topp på 1% när elementet spelar 7dB lägre än diskanten lär inte höras, du kan ju gå in på faktiskt och ladda hem filerna som Flint skapat med 1%dist och utan dist och se ifall du hör det utan att det är sänkt med en massa dB.

Pär: Vet du om skaaning har distkurvor på sina element?
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2004/10/19 :  12:46:56  Show Profile Send U1 a Private Message
EngelholmAudio: Oj..... Mycket intressant projekt! Motsvarade den förväntningarna? Har du mätningar på den?

MvH
Johan
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/10/19 :  13:03:10  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hittade en mätning på Admon:

Vill minnas att dippen vid 2.3kHz minskade med ökat avstånd från högtalarna.

Lite mer info här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=8051&SearchTerms=,admon

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2004/10/19 13:04:16
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2004/10/19 :  14:54:54  Show Profile Send U1 a Private Message
EngelholmAudio: Hur kan jag missat detta?????? Mätningen ser bra ut, specielt eftersom du säger att dippen vid 2.3khz försvinner vid lite avstånd. Klart imponerad.

MvH
Johan
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/10/19 :  15:57:29  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Mätningen är OK men självklart kan den (alltså högtalaren) bli bättre. Hade varit intressant att göra en ny revision av Admon med nya, fler mätningar osv. Kanske också en enklare låda...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000