Author |
Topic |
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2004/10/14 : 17:58:24
|
Tyvärr är väl de flesta sådana som du beskriver dem. Dock hoppas jag det finns de som vågar prova lite utöver det vanliga. Klart andrahandsvärdet spelar stor roll men måste det alltid avgöra vad du ska köpa? Många köper väldigt dyra bilar och förlorar en förmögenhet på den under bara några år. Är man ekonomiskt oberoende så spelar det väl dock ingen roll.
mvh Leif B |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2004/10/14 : 18:55:53
|
Kan du inte berätta lite vad du gav för den och några omdömmen om den? Positivt resp. negativt?
mvh Leif B
|
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2004/10/14 : 19:21:24
|
Köpte den ny för ett bra pris :) + Liten och smidig (hade atma-sphere monoblocks på 60 w klass A innan "varmt"), kristallklart ljud, dynamisk, fast bas, dac och stärkare i ett, samplade upp alla signaler även analoga med mycket bra resultat.
-brusade litet (inget som störde vid lyssning men ändå), accepterade inte alla digitala signaler typ 24/96, kanske något klen (2x 50w), ingen fjärr(jag är väl bekväm!!!), högt pris med stor värdeminskning ;)
Finns säkert mer att skriva men jag kommer inte på allt nu. |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2004/10/14 : 21:44:41
|
Jag minns också en av Sharps 1-bitare tillsammans med Sonus F, otroligt bra lät det! (Var det förra Arken eller gången före den? Kommer inte ihåg var/när...)
När det gäller denna som nu reas för 30 lax skulle jag önska att pengen var tillgänglig...OM den nu inte varit så FUL...kan inte fatta att man som (nästan) enda HiFi-produkten i sitt sortiment ser till att trassla till designen så grymt.Men visst är ljudet ändå viktigast... Hade den sett lite mer "seriös" ut hade det inte skadat ett dugg...
EDIT 1: Är iofs inte fulare än många andra omhuldade stärkare...
------------------------------------------------------------------- Förr (80-talet) hade Sharp ett HiFi-varumärke: "Optonica", som gjorde en del fina förstärkare bla.Detta apropå förslaget att ha ett eget varumärke för HiFi när nu inte "Sharp" förknippas med den nischen så där värst mycket.
Själva faktumet att Sharp plockat fram dessa/denna fina stärkare är inte så märkligt egentligen, man är rackarns kompetenta i bolaget på digitala saker i allmännhet, och gör tex bland dom bästa LCD-produkterna som finns.Så utvecklingspengar har man tydligen haft även för nåt så udda som en Sharp Hi-End förstärkarserie. Och några har dom säkert sålt i världen eftersom dom verkar produceras än...(?) Men avsaknaden av andra närliggande produkter som tex DVD-Audio/SACD/CD (det fanns visst CD eller SACD då vid 1-bitspremiären för några år sen men nu?) gör det ju inte heller lättare för våghalsiga (investeringsmässigt alltså) köpare att satsa på märket i någon större utsträckning...
EDIT 2: SACD kommer (iaf i USA) http://www.sharpusa.com/products/ModelLanding/0,1058,302,00.html EDIT 3: SACD fanns redan 2002: http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_1/sharp-1-bit-system-2-2002.html Var nog den spelaren Sharp demade med när jag hörde 1-bitare med Sonus F.
|
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
Edited by - edison on 2004/10/14 22:07:02 |
|
|
Topic |
|
|
|