HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HFLS-1 vs Snell
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

berglund
Member

189 Posts

Posted - 2004/10/05 :  08:56:16  Show Profile Send berglund a Private Message
Detta var inte bra!

Fick den stora äran att låna hem Zalves HFLS-1 efter träffen i helgen. Nu har de gått en match mot mina bef högtalare, Snell J-II, och det var spel mot ett mål mest hela tiden.

Jag har levt i tron att jag har ganska bra ljud i mina Snell som hängt med ett tag, har dock aldrig ställt dem mot något annat på detta sätt.

Det först jag slogs av var att det var så mycket klarare diskant och luftigare ljud i HFLS-1, hörde detaljer som inte funnits där tidigare. Växlade lite mellan högtalarna och kunde konstatera att visst har mina Snell mer bas men inte bättre. Det är mindre bas i HFLS men det som finns där är bättre, mycket mer kontrollerad och rappare.

Så det är bara att ställa sig i ledet som lovordar dessa högtalare och börja fundera på om det är ett par sådana som skall ersätta mina Snell en gång eller om det blir något annat. En sak är dock säker, nu vet jag att det finns mer att hämta ur musiken än det som mina Snell presterar idag.

Edited by - berglund on 2004/10/05 11:31:14

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/10/05 :  09:53:21  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Detta var inte bra!




// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/05 :  12:45:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Va tråkigt när sånt händer, Berglund
Har lite tips och ideér om du vill bygga ett par =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

berglund
Member

189 Posts

Posted - 2004/10/05 :  14:03:15  Show Profile Send berglund a Private Message
Det som var nästan mest fascinerande var att så små lådor kan låta så mycket.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/10/05 :  14:11:31  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Man blir alltså bra sugen att bygga ett par. Det bara öser ner positiva kommentarer från dessa små (stora) rackare. :)
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/10/05 :  17:41:31  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
kanske bör tänka på att dom behöver lite efekt då dom är tunga att driva!

sen måste jag komma med lite kritik till basen som när jag hörde dom var bummliga, och när vi bytte rumm (till ett större)blev dom lite klenare men fortfarande lite bumliga. diskanten kan bli lite jobbig om man vill lyssna längre stunder..

men i övrigt en mycket kompitent högtalare!!

Inget illa mot alla hfls-1 byggare ville bara vara lite kritisk också eftersom inga andra värkar vara det, dvs den är inte alls perfekt men för det priset så är den mycket bra!

edit: ett litet test.. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32310

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813

Edited by - Smallsuper_man on 2004/10/05 17:43:08
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000