HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Musik spelad på HFLS-1 träffen.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rosbacke
Member

301 Posts

Posted - 2004/10/04 :  01:43:04  Show Profile  Visit rosbacke's Homepage Send rosbacke a Private Message
Det kom upp ett förslag om att alla skulle lista upp den musik de spelade under HFLS-1 träffen så jag tänkte att jag startar en tråd.

Själv inledde jag med Massive Attacks, 'Hymn of the big wheel' ifrån Blue Lines albumet. Gick sedan ner till källaren för att prova Bernts prylar och ville se om rören pallade lite hårdare musik. Fram med Metallicas 'Enter Sandman' ifrån Black Album. Fortsatte lite senare med Apocalypticas tolkning av One på cello. Den var ifrån albumet Inqusition Symphony. Zalve blev så glad att han var tvungen att komma ner personligen och lyssna lite... Kan bara säga att rören klarade rocken med bravur.

Senare efter maten blev det första låten ifrån soundtracket till filmen 'Det stora blå'. Musiken är skapad av Eric Serra som har skrivit musik till de flesta av Luc Bessons filmer.
Passade på att dra några låtar ifrån Nitin Shawneys 'Beyond Skin' album och sedan använde jag Dire Straits 'Iron Hand' ifrån 'On every street' albumet för att testa Ucd-180 modulen i mono.

Till sist lyckades lite Sisters of Mercy komma med, 'Under the gun' ifrån samlingsalbumet 'A slight case of overbombing'.

Tror också att jag spelade några låtar ifrån albumet 'Balaton Grooves, loungin' at café mólò' någon gång. Kan bäst beskrivas som en samlingsskiva ifrån Ungern med lugn hissmusik.

Tror jag har fått med de flesta av mina bidrag men kan ha missat något.

--- Mikael R


Hellre ett välljudande skatbo än en förgylld tegelsten.

Edited by - rosbacke on 2004/10/04 01:47:55

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/04 :  12:19:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ja, Apocalypticas, var en ny intressant musikgenre.
Hårdrock med distad Cello - Inte min stil

Jag spelade få låtar på träffen. Kändes mest som jag sprang om kring och kollade om alla var nöjda (Man blir sån som nybliven förälder)

Depeche Mode - Condemnation (Knappt någon kände igen den dM låten)
Chris Mihn feat Diaane Reeves - Every breath you take (The Police)
Jeantte Lindström/Steve Dobrogosz - Both sides now (Joni Mitchell)

Det var nog allt (Om vi inte bortser från det Bernt & jag spelade när alla hade gått ochlagt sig (02:00)
Det var nästan hela min CDväska.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000