HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Rammstein - Reise, Reise
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

whyman
Member

73 Posts

Posted - 2004/10/03 :  11:49:03  Show Profile Send whyman a Private Message
Ja då införskaffade man Rammsteins nya skiva häromdagen (29/9 för att vara exakt :D). Och efter att ha lyssant igenom skiva på ganska låg volym (för att inte störa grannar och föräldrar)så satt jag bara förstummad. Var detta rammstein? Hur kan dem spela så "vuxet" och ändå så bra? Inväntade näst komamnde dag för att kunna dra på ordentligt. Och dem tre första låtarna va ju hyffsade men inte riktigt vad som förväntades. Första låten Reise, Reise tyckte jag aldrig kom igång riktigt. Låt nummer två Mein Teil är sönderspelad (har singeln och den har gått gå varm). Låt nummer tre Dalai Lama är en mkt skön låt och texten är underbara men det är iten riktigt Rammstein rock.

Så låt nummer 4 Keine Lust är ju bara så bra. nu börjar den Rammsteinska humorn i texten åter komma fram. Och det var plötsligt svårt att sitta still och lyssna. Låt nummer 5 Los är oxå riktigt skön. Väldigt speciellt sound (nån som vet var dem lånat det ifrån?). Låt nummer 6 Amerika tillhör iten favoriten på skivan och hoppades snabbt över. Däremot nummer 7 Moskau är ju helt underbar. Bara iden att blanda tyska och ryska tillsammans med ett stenhårt elektroniskt sound är ju bara så klockrent (min favvo låt på skivan förövrigt). Låt nummer 8 Morgenstern föll mig inte på läppen och hoppas över när jag lyssnar, däremot nummer 9 Stein um Stein är så rätt. Detta är rammstein. Tungt, hårt och rått.
Dem två sista låtarna Ohne Dich och Amour är oxå väldigt bra men är lite slöa för att vara Rammstein. Men dem är absolut inte dåliga.

Sammanfattning:
Den nya skiva är bra, men kommer inte upp i samma klass som deras två första skivor Herzleid samt Sehnsucht. Men det känns som Rammstein går igenom nån typ av mognasprocess och vi får hopas dem slutar med det och åter går till det gryma ljudet på dem första plattorna.

3,5/5

"Ja, kablar gör verkligen underverk. Utan kablar
skulle man nästan inte höra någonting..." - skrivet av Skiier

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46484

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/10/03 :  13:45:39  Show Profile Send Cyber a Private Message
Kalasbra initiativ att recensera en ny platta Mer av den varan vill vi ha Jag beställde för övrigt den plattan igår..ska bli spännande att få höra den

/Cyber
Go to Top of Page

whyman
Member

73 Posts

Posted - 2004/10/03 :  18:35:19  Show Profile Send whyman a Private Message
Kul att det blir uppskattat. Skall fortsätta med detta allt eftersom nya skivor dimper ner i hyllan

"Ja, kablar gör verkligen underverk. Utan kablar
skulle man nästan inte höra någonting..." - skrivet av Skiier

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46484
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000