HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ännu en biwiringfråga
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/09/29 :  09:32:09  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Kan det gå bra eller till och med vara en fördel att använda sig av olika högtalarkablar till bas och diskant när man biwirar? Jag har två par högtalarterminaler på mitt slutsteg så det går ju lätt att göra i så fall.

Never trust someone who claims to be God.

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/09/29 :  09:59:26  Show Profile Send sker a Private Message
>filikoster
Jag har själv prövat att använda två olika kablar då jag i vanliga fall bara har en singelwire-kabel. Ljudbilden blev betydligt öppnare och röster tog ett stort kliv ut i ljudbilden, tyvärr så var kabeln jag använde till basen av mycket längre kvalite än den jag använde till de övre registret så efter ett tag byte jag tillbaks eftersom jag tyckte basen blev lite slö. Jag tror nog att det går att kombinera två olika kablar men de ska nog vara av samma kvalite och ljudkaraktär så förmodligen är det bästa att använda sig av samma kabel till bas och diskant, men det är ju bara att prova sig fram, du kanske hittar en kabel som du tycker är bättre i basen och sedan en annan tillverkares kabel som du tycker är bättre i diskanten, så på det sättet kan det ju vara bra med två olika kablar. Sen tror jag nog att det är bättre att köra med en bra sw-kabel än att ha en sämre bw-kabel, så har det i alla fall varit för mig.
MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/09/29 :  10:07:02  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Jag kör Supra Ply 3,4 nu, sw. Jag önskar mig snärtigare bas och något lugnare övre mid. För övrigt.

Jag får väl testa mig fram!

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000