Author |
Topic |
|
Leif Eriksson
Member
700 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 16:18:46
|
Har en Solid Tech Bänk som är några år, den med luftdämpning, (Cyckelslangar), ni vet. Jag har tröttnat på att laga pyspunka, och tänkte ta bort cyckelslangarna och försöka hitta något annat att dämpa hyllorna med. Är det någon som gjort detsamma, eller har något tips, så vore jag tacksam. Bänken måste "låta" lika bra eller helst bättre. |
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
|
oscar-ja
Member
77 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 16:28:52
|
Har du testat att byta till en annan slang? Det borde väl inte bli pyspunka på alla?
Squashbollar är det många som har använt att ställa grejer på. Jag har inte provat det själv dock. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 16:35:41
|
Äntigen en fråga som jag kan svara på, är i branchen :-)
Köp slangar i butylgummi,(många tävlingscyklister använder det) lite dyrare men dom håller oxå. "Vanliga" slangar som du köper för typ 30-50 :- innehåller för mycket plast, och därmed så "släpper" dom ut luften direkt genom det sk, gummit. Butylslangar brukar kosta mellan 100-200 kr / st.(finns dyrare oxå) Om du inte skulle få tag i dessa, hojta till så kan jag hjälpa dej.
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
freann
Member
863 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 18:01:27
|
En annan lösning är att använda Solid Techs "Feet of Silence" under apparaterna. Då kan du behålla racket (om du släpper ut luften ur slangarna helt). |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Dazzin
Member
989 Posts |
Posted - 2004/09/27 : 23:56:43
|
Gaffa; jag tror en annan slang är ett bättre val, då vatten lyckas avdunsta ur anordningar som kör med Silikonslang, finns de som hävdar att tygon är en slang som sätter stopp för det.
Jag menar lyckas vatten avdunsta genom en slang så borde en gas kunna det också. Har dock ingen fakta att luta mig på så rätta mig gärna om jag har fel. |
Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge... |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Gerhard46
Ej medlem längre
525 Posts |
Posted - 2004/09/28 : 02:09:13
|
Varför inte en bit skumplast (med passande storlek/densitet)?
|
|
|
Nitram
Medlem i AÖ
1171 Posts |
Posted - 2004/09/28 : 08:42:42
|
Discs of silence kanske funkar... Eller oxå säljer du bänken till mig om den är två apparater bred och hög...
PS. om någon känner till nån som har en sådan till salu får du gärna höra av dig... |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla? |
Edited by - Nitram on 2004/09/28 08:43:44 |
|
|
Dazzin
Member
989 Posts |
Posted - 2004/09/28 : 14:10:14
|
Gaffa; Ok, jag litar på dig Men butan tillhör inte den en av de mer reaktionsbenägna gaserna? Isf skulle han kunna få en jäkla kanon-anläggning!
Men bra iaf men lite mer information, nu var man lite klokare /Daniel |
Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge... |
|
|
oscar-ja
Member
77 Posts |
Posted - 2004/09/28 : 15:42:38
|
Menade Gaffa verkligen allvar om tändargas? Jag tolkade det som ett skämt att ha väldigt brännbar gas under ljudanläggningen. |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2004/09/28 : 16:07:51
|
använd Väte, den lättaste gasen, då kanske dina prylar får ett lyft................ |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
Fisksmisk ola
Member
1763 Posts |
Posted - 2004/09/28 : 16:22:36
|
Klenkar- För vätgasmolekyler är ju kända att vara stora
Butan skulle nog inte jag använda då det känns som man kan få ett litet "värmeproblem" och sen vet man ju hur det går med de som boffar tändargas.
Freon skulle jag inte använda av hänsyn till ozonlagret.
Jag skulle nog kört med koldioxid, lätt att få tag på, rätt stora molekyler, bra om man vill liva upp trötta växter.
Gaffa- Hur spelar det in om de är dipoler eller ej? |
Euroline - T-Amp - DIY |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
|
Topic |
|