HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 DIY-träff i västsverige?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2004/09/27 :  23:41:02  Show Profile Send avr7000 a Private Message
Är det nå´t på gång?

Mvh

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2004/09/27 :  23:45:20  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Om jag får önska att det inte blir förrän efter jul så kan jag lova att ta med mig en nybyggd rörhäck... fast du kanske hade tänkt dig tidigare?

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/27 :  23:56:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kan man inte satsa på nåt som är lite mer inåt landet ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/09/28 :  00:13:25  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Umeå är lite mer inåt landet

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/09/28 :  00:33:13  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Börjar det bli dags att hitta på något i Kristinehamn igen?

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/28 :  00:52:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Umeå är UPPÅT landet... Långt uppåt! ;)

Krsitnehamn låter bra. Fast det är lätt att förstå att GBG har STOR upptagningsförmåga.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/28 :  01:40:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
HFLS-träffen i Örebro är ju nu på Lördag.
Göteborgstraditionen ska vi väl försöka upprätthålla tycker jag, framåt våren kanske. En träff i Kristinehamn hade också
varit intressant, det finns en del intressanta högtalarbyggen där vet jag. Linkwitz Phoenix vill jag gärna höra...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

lanzen
Starting Member

33 Posts

Posted - 2004/09/28 :  06:54:36  Show Profile Send lanzen a Private Message
Jag skall precis börja bygga ett par HFLS-1, men jag funderar fortfarande på någon dipolhögtalare framöver. Både Phoenix och Orion skulle vara väldigt spännande att få tillfälle att lyssna på. Jag har spanat på dipol-basarna som Bernt och avr7000 snickrat ihop vilket skulle kunna bli något att komplettera HFLS-1 med om det behövs mer bas i min lägenhet. Jag bor i Göteborg och tar gärna med fika/öl till någon eventuell träff eftersom jag inte har något eget bygge att ta med den här gången.

Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/09/28 :  09:47:47  Show Profile  Visit peranders's Homepage
avr7000, om du inte har varit på någon Göteborgsträff, satsa på att åka ner i vår, troligen blir det lika kul den tredje gången. Ta gärna med något själv och ta gärna med några vänner.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/09/28 :  20:56:36  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Jag har småtjatat lite på Jonas att han ska ta med dem till en ev träff i trakten, vi får väl se vad som händer. Sen är det fler dipolprojekt på gång här i stan OM HAN BARA FÅR TUMMEN NÅN GÅNG!!
Själv drar jag strax i gång med ett spännande projekt.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2004/09/28 :  22:51:56  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
GBG har STOR upptagningsförmåga

det var väldigt kul på förra DIYträffen här i goa Gbg

Mer DIYträffar!!!!!
Jag tar med en Circlotron eller två. Får se om min supersymmetriska lilla circlo spelar då.då får väl den hänga med.
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/09/29 :  11:12:39  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Vore ju inte dumt med en träff här uppe i lappmarkerna.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/09/29 :  11:30:07  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Labbe: Det spånas lite grann om en träff i Umeå här.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32827

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/09/29 :  12:07:07  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Dahlberg: Tackar. hade missat den

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22006 Posts

Posted - 2004/09/29 :  15:28:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Men, kan vi inte ha något innan den stora vinter/vår-träffen?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/29 :  17:55:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Örebro ligger bra till, men jag har varken tid eller ork att dra i det. Tyvärr.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000