Jag ska göra så att båda stegen låter bra Det ena steget funkar som det ska. Men det andra låter inte helt friskt. Det jag har upptäckt är att potten innan sluttrissorna inte mår så bra o på ena sluttrissan så sitter det två parallellkopplade 27ohm istället för ett 8ohm. Anledningen till att jag frågade här är att jag vill hitta ett korrekt schema o gärna få reda på hur de ska trimmas in.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
YO!!!! Det ser väldigt mycket ut som en del konstruktioner i någon Japansk tidning(minns inte namn)-som egentligen bara är ett pushpull kopplat buffert-steg.Kombineras lämpligen med ett bra rörsteg med lite extra gain. Skönt att slippa en massa spänningsgain att behöva motkoppla bort med tillhörande potensiell ostabilitet osv. Jämför med "THE END" som har ett ultrakort strömåterkopplat utgångssteg för att slippa att resonanser och radiostrålning osv skall kunna leta sig in i spänningsförstärkningen med motsvarande och tillhörande dåligt ljud, hifinojor, diskantnevroser, störningar i "THE FORCE" eller vad det nu kan bidraga med. När jag väl såg krets nr,2 så såg det ju riktigt ok ut. Jag skulle vilja göra om Biaskretsen lite och sätta in Säg 0,33 ohm emittermotstånd istället. Jag har inte helt tänkt igenom allt men grundprincipen verkar vara enligt ovan.
Om du har de emittermotstånden på 82 Ohm så kan det inte vara en förstärkare på 15-20 W med mindre än att matningsspänningen är riktigt hög och för 20 W i 8 Ohm skulle krävas ungefär 1.5 A (RMS) vilket skulle innebära att motstånden skulle behöva vara på ca 150 W vilket de ju bevisligen inte är. Vad har du för matning?
Så nu har jag kollat spänningen o den ligger på ±45V Men det är något skummt med stegen. För potten mellan sluttrissorna verkar inte vilja vara med längre. Verkar gå allt för mycket ström genom den Någon som har en ide om vad det kan vara
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker