HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Zappulse bygge på gång(bilder)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

perob
Member

190 Posts

Posted - 2004/10/22 :  00:02:12  Show Profile Send perob a Private Message
oliver: Ha lite tålamod, det händer mycket bara efter 40-60 timmar! Och det till det bättre förståss!

Jag använde standby-funktionen och då låter modulerna ingenting vid på- resp avslag. Vill du inte ha igång förstärkaren så kan du bygga en tillslagsfördröjning som styr standby på modulerna, denna fördröjning ska då bara gälla vi tillslag, vi frånslag ska det ställa modulerna i standby direkt.

Mvh /Per

Musik i två kanaler!

Min anläggning

Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2004/10/22 :  18:48:30  Show Profile Send oliver a Private Message
perob>Hur använder man standby funktionen? kan man koppla den via strömbrytaren på nätbrunnen?

Skeptiker
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2004/10/30 :  11:15:18  Show Profile Send oliver a Private Message
Monterade passiv volymkontroll på Zappulsen,vad ska man med försteg till?Kan då inte påminna mig om att det lät bättre med Krells försteg kopplat till mitt Zapsolute slutsteg.Den kombinationen lät ju inte sämre men inte heller bättre vad jag kan påminna mig.Vinylskivorna låter lite öppnare och renare via den här förstärkaren,ett ytterligare fall framåt för vinylen.Så ni som letar förstärkare runt 6.000 kr behöver inte leta längre för den här apparaten kan mäta sig med långt mycket dyrare märken.
/ Sven-Åke

Skeptiker
Go to Top of Page

perob
Member

190 Posts

Posted - 2004/10/30 :  11:56:12  Show Profile Send perob a Private Message
oliver: Ang standby så finns beskrivning i manualen. För att sätta modulen i Standby-läge ska "standby-stiftet" kopplas ihop med "signal-nollan". Koppla absolut inte ihop den med någon nätspänning. Du kan förståss använda strömbrytaren i nätbrunnen om den bara används till detta men jag skulle unvika långa kablar från modulerna. Du kan även använda ett litet relä som du sätter nära modulerna (med korta anslutningar) och som i sin tur styrs av en strömbrytare eller en fördröjningskrets.
mvh
/Per

Musik i två kanaler!

Min anläggning

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000