Author |
Topic |
|
donald
Member
147 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 19:16:36
|
Har krånglat och hållt på med byte och uppgraderingar av utrustning i 25 år men sitter nu nöjd med min anläggning,vad gör man nudå?Det känns tomt.Har ni några förslag,ny hobby kanske. |
donald |
|
ZAC
Member
671 Posts |
|
charlswood
Starting Member
40 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 19:18:42
|
Ett förslag kan vara att börja köpa skivor |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 19:20:36
|
donald, jag sitter själv och är mycket nöjd med mitt ljud (ok en större tv hade inte varit dumt men det är ju bild och inte ljud). Nu tänker jag handla in mer sacd/dvdaudio skivor och riktigt njuta. Självklart kommer man att uppgradera om 5-6 år men nu njuter jag i fulla muggar. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
marbrink
Member
2873 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 19:21:17
|
Måste ju kännas skönt att vara nöjd, men glöm inte att det alltid kan bli bättre!
Nä, men njut nu istället! köp skivor och testa lite kul tweaks i anläggningen... |
|
|
Calle G
Member
521 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 20:40:54
|
Får man fråga vad du till slut har samlat på dig? |
|
|
Johnny_Fiasco
Member
284 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 20:54:56
|
Börja omedelbart med flygning!
Själv är jag ganska nöjd, men mina högtalare är inte färdiga, men kommer snart att bli det. Jag byggde lådor i vintras och har sedan mätt och exprimenterat. Det låter bra nu, men kan bli lite bättre ändå. Framförallt "soundstage". Nytt filter ska det bli, och ny finnish!
På gång är också ett försteg, hemmabygge även det då dom som finns på marknaden inte har dom funktioner jag vill ha. Om ingen vill sälja, ja, då får man bygga själv. Kanske bygger jag ett XFT-slutsteg senare. Men slutsteg brukar det dyka upp fina, nästan gratis, på beg-marknaden (t.ex. den DP som annonserades ut här på HF i våras. Hde jag haft pengar då hade jag köpt den direkt. Konstigt nog var den svårsåld trots det patetiskt låga priset, man måste betala mycket mycket mer för att få något bättre, nytt.) Byggandet är väl mest för att det är kul. En hobby bara det. |
Edited by - Johnny_Fiasco on 2004/09/17 20:55:35 |
|
|
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 21:22:38
|
quote: Får man fråga vad du till slut har samlat på dig?
Dagens bästa fråga! -Låt höra. Nyfiken? Jag! Neee...
/Mikaell. |
|
|
donald
Member
147 Posts |
Posted - 2004/09/17 : 21:36:56
|
Det finns säkert apparater som är mycket bättre än vad jag har,men för tillfället sitter jag väldigt nöjd med min anläggning.Den består idag av följande. Försteg-Plinius CD-LAD Slutsteg-Plinius SA-50 MK3 Högtalare-Revel Performa m20.Sub-Dynaudio Sub 300. CD-Opera consonance ref 2,2. Diverse hopkok kablar,Van der hull,Tara Labs. |
donald |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2004/09/18 : 13:04:19
|
Leta upp den bästa inspelningen (CD) som finns på Pink Floyd - The Wall och bara njut av detta mästerverk. Det skulle jag gjort i allafall, och sparat till nästa stora uppgradering. |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
Bonkster
Member
61 Posts |
Posted - 2004/09/18 : 14:13:52
|
Skivor! Musik! Kanske en skivspelare, och börja gräv i gamla skivbackar och hitta skivor som aldrig har kommit ut på cd. |
|
|
dali
Member
322 Posts |
Posted - 2004/09/18 : 14:40:57
|
Nöjd!? Det är första gången jag sett en audiofil säga sig vara nöjd med ljudet ...
Enda rimliga förklaringen är att under dessa 25 år har du blivit så gammal att hörseln börjat svika ... |
--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad --- --- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare --- |
|
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2004/09/18 : 17:52:20
|
quote: Det är första gången jag sett en audiofil säga sig vara nöjd med ljudet ...
- Det är klart man är nöjd
Men sedan har jag inte jordat hemma och är nyfiken vad det kan ge osv.....
Den bästa rekommendationen är att köpa skivor och lyssna och njuta. Som riktmärke kan man säga att stereoanläggningen inte skall vara värd mer än skivsamlingen
Sedan finns det massa tweaks i alla prislägen |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
|
Topic |
|