HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Golden age's Aurum Cantus Leisure 2SE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AndreasK
Member

74 Posts

Posted - 2004/09/17 :  09:19:22  Show Profile Send AndreasK a Private Message
Hur är dessa högtalare (snygga iaf. :)) om man tex. jämför med hembygge(scanspeak bas 18/8545? disk 9300?) allt beror ju givetvis på vad man tycker om för musik o ljud, med jag vill ha lite varmare ljud och "rent" så att säga jag driver med zapsolute mk4 (2x80) sidwinder 2 och en ´micromega minium cd som är ihopkopplat med clou cabels (310t och krysolit)? eller är jag helt ute o cyklar finns det något annat att rekommendera?(till anläggningen) är inte rädd för att bygga själv heller :)

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/09/17 :  10:26:03  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Har du ett lite mindre rum skulle jag bygga ett par HFLS 1 vilket kommer ge ett riktigt bra system med den elektronik du har. Alternativt gå på de lite större Leisure 3 som ger lite mer botten än 2orna.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2004/09/17 :  10:27:06  Show Profile Send mapem a Private Message
Aurum Cantus låter mycket bra. Mycket fin diskant och helhet i ljudet. Men jag tror att en hembyggd kombination med de element du nämner, eller liknande, kan låta ännu bättre, särskilt om du vill ha ett varmt ljud. Jag har hört Leisure 2se några gånger och blivit imponerad, men den kan låta lite hårt ibland. Försök att hitta någon färdig ss-konstruktion på nätet, det finns massor! Kolla t ex http://www.audiocomponents.nl/. A4 monitor t ex är en mycket bra högtalare enligt mitt tycke.
Go to Top of Page

AndreasK
Member

74 Posts

Posted - 2004/09/17 :  16:44:54  Show Profile Send AndreasK a Private Message
Man tackar! det är aldrig fel att undersöka lite innan man kör på jag får ge mig av på en liten rund resa för att lyssna på lite olika högtalare :)
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2004/09/17 :  18:18:34  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Leisure 2 kan provlyssnas bland annat i vår butik. Utmärkande för den är en generös bas samt en väldigt mjuk diskant i kraft av bandelementet.

Att bygga Hfls1:or är ju ett råd man alltid kan ta till, oavsett rumsstorlek, kringelektronik eller musiksmak...

För 8900:- kan du låna hem innan köp, lägga upp på räntefritt, få full garanti samt byta in vid senare uppgradering.

Bara som ett tips.

mvh

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/09/20 :  13:03:44  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hur har det gått för dig Andeas?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/09/20 :  16:48:00  Show Profile Send Loopen a Private Message
Jag tycker att Aurum Cantus Leisure 2 och 3 lät väldigt bra på mässan. Framförallt 3án som jag såg som ett fynd för pengarna. Däremot tycker jag inte att den klena Shanling förstärkaren gjorde högtalarna rätta. Distade ganska bra när vi körde Cowboy Junkies
På lite mer lågmäld musik däremot så lät det väldigt bra må jag säga.
Du har ju i alla fall effekt så det räcker.

Lycka till och åk och lyssna.
Go to Top of Page

AndreasK
Member

74 Posts

Posted - 2004/09/23 :  10:55:03  Show Profile Send AndreasK a Private Message
Det går nog bra :), jag sitter inte i sjön då jag har ett par gamla hemmabyggen, skall ta en turne' och lyssna på lite olika högtalare när tid finnes. Problemetr är att jag inte är riktigt säker på vad elektroniken går för ännu. (om man skall lyssna på olika ställen som inte har samma elektronik)
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/09/23 :  10:59:24  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Antingen tar du med dig elektroniken till butiken eller så lånar du hem de högtalarna du fastnar för innan köp.

// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

mapem
Member

611 Posts

Posted - 2004/09/23 :  13:32:17  Show Profile Send mapem a Private Message
Andreas, jag skrev att Leisure 2e kan låta lite hårt ibland. Nu kommer jag ihåg att den enda gång jag hört den göra det var med en HK 670. Då lät det faktiskt inte alls bra. Det kan ju ha berott på förstärkaren, annars tycker jag de har låtit öppet, mjukt och fint när jag hört dem. Även med Shanling.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000