HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra av Ljudtema - Arcam CD192
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HenkesHiFi
Member

60 Posts

Posted - 2004/09/16 :  19:40:59  Show Profile Send HenkesHiFi a Private Message
Hej!

Som jag beskrivit tidigare så trodde jag att Ljudmakarn stansat "fel" pris på den nya CD192 (10 500 kr mot förv. 14 000 kr). Jag beställde denna och DHL levererar i morgon!

Iaf, jag var nyfiken på om Ljudtema (agenten) genomför en generell Arcamprissänkning etc så jag mailade dem. I korthet är svaret att de fått med sig Arcam UK på ett bättre inpris ty 82T utgår och denna prisklass, runt 10 k, är ett viktigt segment.

Så då kan jag göra samma konstaterande som Ågrens Hifi gör: Europas lägsta pris på CD192.

Så slapp man tysklandshoppen denna gång, nice. Hoppas de säljer bra av den så kanske det kan sprida sig till annan elektronik. Bra för lokala handlare och tryggare för mig som konsument. Skulle inte bli förvånad alls om de t ex skulle kunna kränga en hel del DVD-spelare MER med en mer aggresiv prissättning...IMHO...vinst = marginal ggr volym...

Mvh
Henke

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2004/09/16 :  21:54:52  Show Profile Send FBK a Private Message
Sådant här gör en riktigt glad

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2004/09/16 :  22:18:00  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Jag kan säga att jag har bara mycket gott att säga om Ljudtema och deras service!!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.51 sekunder. Snitz Forums 2000