HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Accuphase E-307?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/01 :  00:56:22  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Någon som vet något om denna produkt? Jag funderar på att skaffa mig en... gillar Accuphase... dock vet jag ingen om just denna modell. Det går att skaffa ett DA kort till den också... är intresserad av detta kort asswell.. dock så undrar man ju hur bra det låter samt hur mycket man får för pengarna. Stärkaren ligger runt 50k SEK och DA kortet runt 15-20k.


Någon annan stärkare ni kan tipsa mig om?

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/10/01 :  01:05:15  Show Profile Send Nagra a Private Message
Accuphase rules!!!
nej men, låter bra gör dom, gillar man det varma mjuka ljudet kommer man gilla Accuphase. Tyvärr är dom ju svindyra i Europa, så frågan är om det är värt dom pengarna. Du ska betala 70 för hela kalaset med DA, jag tror nästan man kan få en Mark levinson 383 för pengarna.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/10/01 :  06:40:34  Show Profile Send Timbre a Private Message


Är dom egentligen så dyra i Europa...
Kolla in USA-priserna.
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/10/01 :  08:30:52  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
ett tips kan vara att titta på den tyska begaggnat marknaden?
www.audio-markt.de
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/01 :  14:00:21  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jag får den billigare... kanske runt 43k eller nått + kortet eventuellt då (vet ju dock inte hur bra detta da kort är). Har en kompis som äger en 383a.. känns som den är ännu värre prissatt om man kollar usa priserna. Svårt med stärkare... helst med integrerade..

Tack för tipsen. Skall kolla runt mer ang priserna först.

Någon som vet om en annan stärkare som jag måste bara testa?


Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/01 :  14:02:16  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre



Är dom egentligen så dyra i Europa...
Kolla in USA-priserna.



Exakt vad jag tänkte.... Svenska kronan står ju sig bra mot yenen.

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/10/01 :  16:27:02  Show Profile Send Timbre a Private Message

Accuphase är alltså ruggigt dyrt på andra sidan Atlanten. Man skall ju, precis som Sladd säger, aldrig jämföra med något sämre men med en stor europaimportör (PIA Import) och ett relativt enhetligt pris, tror jag ändå inte att det är så farligt.
Hur står sig europapriserna jämfört med Japan?
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/10/01 :  17:45:37  Show Profile Send Nagra a Private Message
Jag tror att dom är ganska lika HK priser, köpte min P370 för 27000:- sek, men den kostar 46000 DKR, det blir väl runt 54000sek.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/10/01 :  18:02:47  Show Profile Send Nagra a Private Message
Nu har jag rotat lite, 280000 yen kostar den. (e-307 utan DA)

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2002/10/01 :  18:17:28  Show Profile Send Gebex a Private Message
quote:
Originally posted by Nagra

Nu har jag rotat lite, 280000 yen kostar den. (e-307 utan DA)



Jag har inte växelkursen i huvudet. Hur mycket är det i SEK
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/01 :  23:38:47  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by Nagra

Nu har jag rotat lite, 280000 yen kostar den. (e-307 utan DA)



Hmm.. jag har inte text tv (bara proj) här hemma... vad blir det i SEK? Kan du kolla lite om DA kortet också? Pris och viktigast... hur bra det är igentligen.. är det samma DA som sitter i deras vanliga cd spelare?

Tack för all hjälp..=)

Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/10/01 :  23:55:42  Show Profile Send Nagra a Private Message
Blir ungefär 21000:-, men det är gammal info, skulle tro att den kostar runt 25000sek, DA-kortet har jag ingen info om, men kan tänka mig vara ganska bra, säkert lika välbyggt som alla andra Accuphase produkter.
Men dom japanska priserna hjälper nog inte mycket om man bor i Sverige.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/02 :  00:03:33  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Ouch.. nästan halva priset ju... jobbigt. De låter ju iof bra som tusan ändå.

Min tanke var att köra 307an med Da kortet.. och en cd transport. Hur viktig är transporten? Kan man köra en lite äldre "bra" cd spelare som transport? Alltså vad jag undrar.... blir det mycket bättre med en dyrare/nyare transport?



quote:
Originally posted by Nagra

Blir ungefär 21000:-, men det är gammal info, skulle tro att den kostar runt 25000sek, DA-kortet har jag ingen info om, men kan tänka mig vara ganska bra, säkert lika välbyggt som alla andra Accuphase produkter.
Men dom japanska priserna hjälper nog inte mycket om man bor i Sverige.

Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/10/02 :  00:53:13  Show Profile Send Nagra a Private Message
Vad har du för cd-spelare nu?
Sen är frågan om man kan beställa från Japan?? jag har en adress, man kanske kan maila dom, och fråga om dom skickar overseas..

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/02 :  10:21:07  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Nu har jag en Vincent Cd-S3a... dock så kommer jag inte behålla denna. Det är den tredje S3an.. och den är också sönder/buggig. Jag skaffar mig något annat som transport. Nej.. beställa från Japan är nog inte min grej.. vill få hjälp asap om något händer.. bättre att handla från en lokal handlare där man känner folket väl. Tack ändå..=)



quote:
Originally posted by Nagra

Vad har du för cd-spelare nu?
Sen är frågan om man kan beställa från Japan?? jag har en adress, man kanske kan maila dom, och fråga om dom skickar overseas..

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/03 :  09:18:13  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Måste lägga ut frågan igen... grubblar på detta. Hur viktig är en transport? Låt säga om vi tar en gammal cd spelare Pioneer PD-77 som transport.. och en riktigt bra digital sladd och DA.. hade det blivit MYCKET bättre med låt säga en Krell som transport? Funderar lite om det inte blir dyrare isåfall med en separat Da.


Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/10/03 :  11:57:00  Show Profile Send Timbre a Private Message
Hmm..har provat detta. En Accuphase DP-11 CD-spelare låter mycket bättre via en kvalitetsdac med Kimber Select digitalkabel än analogt direkt till försteget via den inbyggda dacen.
Har testat med dacar från Wadia, Classé och Accuphase.
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/03 :  14:04:00  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Så en ok transport (kanske en äldre tyngre pioneer eller sony som transport) och en riktigt bra digital kabel + DAC-10 kortet (som sätts i 307an) kan funka bra då?


quote:
Originally posted by Timbre

Hmm..har provat detta. En Accuphase DP-11 CD-spelare låter mycket bättre via en kvalitetsdac med Kimber Select digitalkabel än analogt direkt till försteget via den inbyggda dacen.
Har testat med dacar från Wadia, Classé och Accuphase.

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/10/03 :  15:03:36  Show Profile Send Timbre a Private Message


Man vågar ju aldrig påstå något om man inte har testat själv, men mycket talar för att det kan bli bra.
Bara du inte använder den enkla optiska överföringen.
Det går många gånger utmärkt att använda transport och dac från olika tillverkare.
Sony och Accuphase har ju dessutom mycket gemensamt. Inte minst drivenheter.
Det finns säkert exempel på att det inte har fungerat men själv har jag aldrig råkat ut för det.
Kombinationen Accuphase/Wadia fungerade speciellt bra tyckte jag...

Kontrollera att det finns S/PDIF, AT&T eller AES/EBU ingång på DAC10-kortet. Skulle bli förvånad om det inte finns.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/10/03 :  15:10:28  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Yen vs SEK idag 7.4857
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/03 :  17:57:21  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Pga seg Generalagent som inte bryr sig om att ringa min lokala hifi butik (Ljudcenter) och att många som jag känner har haft problem med dem innan och många andra skäl så lutar det till att skippa Accuphase iden... synd faktiskt.. Lutar mot två andra kombos nu.... (känner mig ruskigt velig)... antingen så köper jag en bra cd spelare... funderar starkt på en Advantage S1a..(ändå alla har en).. och köra något "enkelt" som stärkare.. kanske en Amplifix el likn. Eller så köper jag in bättre intregerad stärkare.. kanske en Krell KAV-300iL (de har gått ner i pris, 48k) och en enklare cd spelare.. typ behålla min Vincent CD-S3.

Jäkla typiskt att det alltid handlar om pengar.... hade ju velat haft både en bra cd och bra stärkare på ett bräde.. mina högtalare låter ju så himla mycket bättre med tyngre elektronik.

*Ser uppgiven ut.... går och köper en triss lott*


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.84 sekunder. Snitz Forums 2000