HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Välkommen Ultimate!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/10/02 :  08:59:25  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Som ni ser har vi en ny annonsör. Hos Jörgen & Co kan man fullkomligt vältra sig i välljud i ett flertal lyssningsrum. Miljön är dessutom förstklassig. En av få butiker där du kan ta med dig tjejen/frun in. (eller pojken då, "girl"...)

Butikens huvudsortiment är viktat åt JM Lab, Audionet, Audio Analog, Von Schweikert.....

I Vimmerby finns dessutom ett flertal små caféer att ta paus i mellan lyssningssejourerna. Lite som en annan Caféstad med andra ord...

Själv hörde jag den nya VR 4:an där för ett halvår sedan och passade på att köpa Andrea Barbers "Companion". Hifikultur!

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/02 :  09:02:07  Show Profile Send n00b a Private Message
tror jag såg något repotage därifrån i någon tidning om jag inte minns fel .... dom hade väl miljonsystem i butiken "wisdomaudio"

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/10/02 :  09:09:13  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Det lyssnade jag på för ett år sedan.

Mäktig upplevelse...

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/02 :  09:16:49  Show Profile Send n00b a Private Message
ojoj....det är väl då man undrar varför man inte föddes med en guldsked i munnen =)))


man får väl ta en tripp dit någon dag kanske =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/10/02 :  09:39:34  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
quote:
Originally posted by sladd

Det lyssnade jag på för ett år sedan.

Mäktig upplevelse...



Aha, då bör vi ha varit på samma Demo med andra ord. Tycker Jörgen är en ganska så bra kille att ha med att göra i största allmänhet när man är butiken och hälsar på.

Och visst låter systemet bra, men inte är det bästa jag har hört förhållande till pris. 1 700 000:-

Första gången han demade wisdomaudio så demade han även JM:labs utopia mezzo ihop med KR Enterprice största slutsteg mm och det skulle jag nog vilja påstå att det är nog den bästa stereo jag nånsin hört ovavset pris faktiskt. "Endast" 650 000:-.
Och det var nog Ca två år sedan och jag tror det var då som Hifi & musik var där.

JM:labs grejer ihop med KR Enterprice fick MKT mer uppmärksamhet än wisdomaudio första gången och det var det som imponerade mest på folket som var där. Det kunde man lätt konstatera genom att lyssna av snacket, men visst var wisdomaudio en upplevelse det oxå.

Väntar på hans nästa demo, det borde vara dax snart tycker jag.

Jag skule oxå vilja passa på och nämna att man kan gå in på deras hemsida och regestrera sig så får man mailat till sig om erbjudanden och när dom har demo mm. Finns längst ner på förstasidan.

http://www.ultimate.se/

Mvh
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/10/02 :  10:35:29  Show Profile Send Timbre a Private Message
Väldigt trevligt att Jörgen är med. Har länge tänkt mig en lyssningssväng till Vimmerby. "Bekant" sortiment, så att säga...
Göteburgare på vift bland caféerna. Kan inte de´va´nå´t...
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/10/02 :  12:06:46  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Robin, körkort, komma till vimmerby:-):-)!
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/02 :  12:07:23  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jag är också lite sugen på att dra dit.... vi kanske skulle invadera hans butik någon helg? *Ser 10+ hifi galningar invadera hans butik när han har som mest att göra*



Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/10/02 :  13:33:43  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Jörgen är bra och är kul att lyssna på. Ännu roligare är det väl att lyssna på prylarna som står där, såklart.

Varning dock för rädda Vimmerbybor, våga inte se ett uns annorlunda ut eller tala med någon konstig dialekt (göteborgska) och fråga en inföding om vägen. De har en tendens att bara springa vidare och totalt ignorera den fruktansvärda utbölingen som säkert är jättefarlig.
Ta det på rätt sätt och skratta åt det, det gjorde vi när vi gång på gång blev ignorerade.

/Jonas
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/10/02 :  13:54:52  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Neodynium, var bor du?
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2002/10/02 :  14:40:37  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag har ett förslag på hur man kan göra åtkomsten till annonsörerna bättre. Om ni lägger upp en länk överst på sidan som t.ex. "våra sponsorer" och sedan länkar till en ny sida där alla annonsörbanners finns så kan besökarna klicka sig fram till dessa enklare. Jag har ännu inte kunnat hitta den banner som skrivits om här tidigare.
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/10/02 :  15:59:09  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Halmstad... 13mil söder från Göterborg.


quote:
Originally posted by Robin Fischer

Neodynium, var bor du?

Go to Top of Page

Girl
Member

137 Posts

Posted - 2002/10/02 :  20:48:37  Show Profile Send Girl a Private Message
quote:
En av få butiker där du kan ta med dig tjejen/frun in. (eller pojken då, "girl"...)


Hejsan....long time no see..

Ja, han har redan varit där i sommras..
Men det verkar som jag borde åka dit då...om man ÄR SÅ VÄLKOMMEN.

Jag har just bytt arbete...så man är rätt slut...med tanke på all ny info...
Har precis kommit hem i från GTB, var där med jobbet på kurs i 2 dagar...precis brevid ARKEN HOTELLET.....
åhhh...om det ändå kunde bli feb så det kommer en ny mässa!!!
//girl..

...BAKOM VARJE FRAMGÅNGRIK MAN...STÅR EN KVINNA....SÅKLART...
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/10/03 :  17:20:16  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Typiskt, intefan ska nån bo i närheten av mig(snarar snackar jag om butiker).. grr.. elle jo, drgreen å Dole, men ingen annan.. hmm är gbg "the place" to be eller? verkar som det=) hehe
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000