HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rega Planet 2000
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2004/09/13 :  13:14:20  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Jag är cirka en millimeter från att slå till på en Rega Planet 2000, men jag blir lite fundersam när jag ser att Domestic Systems säljer denna spelare för 6k. Extremt billigt....cirka 33%(!!!!!) billigare än många andra butiker vilket ju iofs är trevligt. Men man börjar ju att fundera....Är det månne en ny Planet-modell på väg? Eller finns den redan? Är jag fullständigt på läktar´n här eller?

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/09/13 :  13:46:39  Show Profile Send Poe a Private Message
Här i Danmark har det skett en prisjustering neråt för Regas Cd-spelare. Det har säkert skett något liknande i Sverige från producenten. Att sedan de svenska återförsäljarna inte justerar sina priser neråt är ju bara trist för oss konsumenter. Jag tror dock att det finns fler åf iSverige med de lägre priset, ex. www.peaudio.com. Regas Planet 2000 blev nyligen något uppgraderad, men om det är ännu en nyare modell på G törs jag inte svara på.

P.S Ett tips är ju att du ringer importören och frågar, www.digitalbild.se

eof
Min anläggning

Edited by - Poe on 2004/09/13 13:48:03
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/09/13 :  14:43:16  Show Profile Send Blue a Private Message
Don't worry, för 6.000 är det en mycket bra spelare! Oavsett om Rega har någon uppgradering på G (då stiger ju förmodligen också priset).

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2004/09/13 :  15:11:15  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Jo....för 6k är den extremt prisvärd....Men man vill ju veta om det kommer en ny modell för att utvärdera om denna nya modell är värd merpriset...

Har jämfört Rega:n mot diverse olika spelare i samma prisklass, inklusive en del multispelare....och i mina öron så har t.ex. Pioneers väl omtyckta multispelare inte en chans....Men de tar å andra sidan SACD...(vilket jag inte prioriterar speciellt högt så länge mjukvaruutbudet är så dåligt)...Obs, till alla Pioneeranhängare vill jag säga att jag fortfarande är totalt medveten om att smaken varierar

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/09/13 :  16:23:45  Show Profile Send Larsho a Private Message
Någon som vet om det är stor skillnad mot lite äldre Rega Planet och den nyare modellerna (ljusmässigt)

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

nkascott
Starting Member

23 Posts

Posted - 2004/09/20 :  20:11:25  Show Profile  Visit nkascott's Homepage Send nkascott a Private Message
Jaha, och så var den chansen borta!
Nej, det är vad jag vet ingen ny modell på gång från Rega. En liten tankevurpa i prissättningen bara från mig personligen som nu är korrigerad. Vi lät priset vara kvar ett tag dock så några som var lite rappa i beslutet fick göra ett kap.

Ledsen för er som missade, och grattis till er som inte gjorde det!

mvh
/Niklas

Niklas
Domestic Systems, HiFi, Hemmabio och elektronik för intelligenta hem.
www.domesticsystems.se
info@domesticsystem.se
070-7562988
Go to Top of Page

supersonic
Member

125 Posts

Posted - 2004/09/21 :  21:08:08  Show Profile Send supersonic a Private Message
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=6024

supersonic

Edited by - supersonic on 2004/09/23 19:40:28
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000