HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Den ultimata annläggningen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Girl
Member

137 Posts

Posted - 2004/09/13 :  10:48:10  Show Profile Send Girl a Private Message
Hej igen...

Alltså man ser fantaster och beundrare överallt!
Alla drömmer och menar...den vill jag ha...så småning om...

Jag undrar nu (så här efter mässan)
Vad är det då man vill ha?... vad är det bästa...!
Inom högtalare,och projektorer....(där mitt intresse ligger)...
Vad skulle du råda mig att köpa för projecktor tex? eller varför inte högtalare..(även dyra varianter,tack)

Vore intressant att få veta era åsikter...inte sant?!

...BAKOM VARJE FRAMGÅNGRIK MAN...STÅR EN KVINNA....SÅKLART...

Edited by - Girl on 2004/09/13 11:22:03

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/09/13 :  11:17:16  Show Profile Send Blue a Private Message
Högtalare vete katten... något jävligt bra men som inte ser så modernt och hiendigt ut... Inte så lätt att hitta faktiskt.

Projektor? Njäee... då måste jag först skaffa mig ett nytt hem med lite mer plats.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2004/09/13 :  11:31:43  Show Profile Send jonny99 a Private Message
När det gäller bild så är det väl ganska enkelt, två stackade 9 tums projektorer, Barco eller bättre begagnade Sony g90. En bakprojektionsskärm och en skrubb vid sidan om vardagsrummet som är tillräckligt stor för att man inte ska behöva använda några speglar mellan projarna och skärmen. en satellitmottagare för att kunna ta emot euro 1080, en digital vhs HDTV spelare, D-theater band, sen får man ju anställa någon i USA som spelar in och skickar HDTV band av intressanta program. Till sist en videoprocessor som omvandlar 1080i till 1080p, en Vigatec Dune kanske.

När det gäller musik är det svårare, en hemmabio ska försöka efterlikna en biofilm, dvs ett annat konstgjort medium, med en massa pengar och HDTV så ska det nog gå. När det gäller musikåtergivning så ska man återge ett utsnitt av VERKLIGHETEN precis som den är vilket ger en massa praktiska och filosofiska problem.

Bösendorfer tillverkade ett fantastiskt avancerat självspelande piano/flygel för några år sedan. Det finns tydligen en bytesmarknad där ägare byter "inspelningar" av mer eller mindre kända pianister som spelat på sådana pianon. Det är nog så nära en perfekt musikanläggning man kan komma.
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/09/13 :  12:05:19  Show Profile Send Cyber a Private Message
Det finns bättre forum för frågor som berör ämnet "projektorer", då vi fokuserar oss på tvåkanals återgivning. Vi lägger tråden till handlingarna och rekommenderar intresserade att besöka något bildforum för vidare diskussion.

/Cyber
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000