HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 för ljust ljud, vaya condios, blue heaven?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Affald
Starting Member

13 Posts

Posted - 2004/09/05 :  17:57:25  Show Profile Send Affald a Private Message
Hej,
har som prov ett par singel, Blue Heaven 2 m högtalarkablar hemma för utvädering.
Det mesta låter ljuvligt men tenderar aningen åt att inte få med basen! Speciellt: Per Gessle, mazarin & Vaya Condios greatest hits?
Eric Bibb & Diana Krell (sacd) låter helt fantasktiskt, även Supertramp, the crime of the c. (remastrad 2002).

Min fundering är om nordost flatline alltid är något ljusa & om det finns någon kombo att ev. köra bi-w. med annan kabel till bas? Förslag tack :)

//Johnny Bergholtz

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2004/09/06 :  00:52:48  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Jag upplevde B.H lite ljusa i klangen,sålde dessa relativt snart och köpte ett par Red Dawn det blev bättre men inte riktigt bra hittade därefter PAD Proteus högtalarkabel och då hittade jag hem.
Mvh
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/09/06 :  10:25:42  Show Profile Send MartinH a Private Message
Kanske denna tråd skall flyttas till " Hifi"....
Go to Top of Page

Affald
Starting Member

13 Posts

Posted - 2004/09/06 :  17:18:28  Show Profile Send Affald a Private Message
Hmm, inser nu att jag frågat/undrat i fel forum. Kan någon vänlig moderator flytta min tråd så kanske jag får mera kött på benen också ;)

//Johnny Bergholtz
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/09/07 :  00:32:44  Show Profile Send sampix a Private Message
Har själv haft Blue Heaven, och den har verkligen en tendens att låta både kall och hård. Ingen kabel jag tyckte om precis..

Varken Red dawn eller SPM låter på samma sätt. Men då får man samtidigt gräva ganska djupare i plånboken

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Affald
Starting Member

13 Posts

Posted - 2004/09/10 :  08:59:38  Show Profile Send Affald a Private Message
Har nu provat kabeln i ett annat system bestående av Advantage S1, S250 II & kan inte urskilja några större förbättringar mellan B.H. & ply 3,4! är jag döv? eller är båda dessa kablar "neutrala" ? Finns det några alt. till dessa som går åt det varamare hållet. Lyssnar mycket på akustisk musik & gillar musik med få instrument.

//Johnny Bergholtz
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000